Vi träffades liksom på chans

Snäll som man är så har jag gått med på att ta en söndag, den här söndagen, av Annelie för att hon skulle iväg på kurs. Det är väl det minsta man kan göra för den arma kvinnan som fick lov att jobba på Alla hjärtans istället för att mysa hemma med sina döttrar.

Gårdagen blev en succé och mina planer uppskattades av mannen. Jag vaknade ganska tidigt så jag hade gott om tid på mig att fixa. Först hade jag fått skjuts av min snälla mami hem till mannen under fredagsnatten för att lämna blommor, choklad och ett kort. Klassiker jag vet! Det fick han i alla fall se när han kom hem från nattvakan klockan fem på morgonen. Mucho uppskattat av sms:et han skickade att dömma. Igår doppade jag vindruvor i smält choklad, lite svårt att hitta jordgubbar vid den här årstiden, och packade ner dom tillsammans med ostmackor, tomat, aromat och varm choklad och begav mig hem till mannen. Stackarn sov fortfarande när jag kom, även fast klockan var tolv, så det var ett litet troll som öppnade dörren. Vi kurade ner oss i sängen, bytte presenter och åt frukost. Han fick en scrapbook och kalsonger med fina (hemmaknåpade med röd spritpenna) texter och annat tjaffs på. Jag fick ett urfint halsband, såå Amanda. Lite one of a kind sådär. Och en liten påse med 52 kort i, ett för varje vecka. Varannan vecka skrapar jag ett kort, varannan vecka skrapar John ett, och så ska vi följa det som står på kortet. Bara romantiska saker, som man till exempel gör för varandra. Så är man romantisk året runt, smart drag.

På kvällen kom mormor, morfar och Simona upp med thaimat, även John direkt efter sin match. Vi mös framför melodifestivalen och sen fikade vi till en inte-så-brafilm med Al Pacino och Robert de Niro. Halv ett stupade jag och John i säng i stugan. Myspys alla hjärtans!

2009-02-15 | 12:11:46 | Dagliga | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

dom där 52 korten låter super coola! vart har ni får tag på dom? eller har ni gjort dom själva?

2009-02-15 // 15:04:29
» A

www.presentkuriren.se

2009-02-15 // 19:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback