Snart tystnar musiken

Jag fortsätter att försöka döpa alla mina inlägg till Ledin-låtar. Och se nu. Inlägget fick helt plötsligt en helt annan innebörd än vad jag hade tänkt. Jag sitter på spotify, mjaha, vad ska jag döpa nästa inlägg till? Jaa, den låten är bra, den tar vi! Oj, hoppsan... SHIIIIIIT! Jag tar studenten snart... Och då tystnar musiken... Aaaaaaaaaaaaah!

På tal om något helt annat, och ja jag vill komma så långt ifrån ovannämnda ämne som möjligt, så tänkte jag på en sak när jag gick och köpte min lunch. Nästan precis utanför gymmets ingång upptäckte jag igår hundbajs. Och inte en fin liten "klutt", nej, någon stackare hade klivit i den. Och inte bara klivit. Det ser ut som man hade glidit, som på ett bananskal. Äckligt! Och idag, när jag gick ner till affären så gick jag förbi en till. Fast en storlek mindre, typ en chiuauas (?), och fortfarande intakt. Alltså inte trampad på. Då tänkte jag. Nere i Nynäs så finns det inte många som tycker om att hitta denna lilla naturliga sak under brevlådan. Men det är i alla fall i gräset. Här inne ligger dom på öppen gata. Det måste vara en väldigt sniken matte eller husse som är ute och spatserar. Och snabb. Jag skulle aldrig våga gå iväg från min hunds pluttar om någon såg. Så nu måste man stirra ner i marken när man går inne i stan också, och inte hjälper det att man går på trottoaren. Det spelar tydligen ingen roll. Man är inte säker någonstans!

2009-02-08 | 14:50:45 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Y

Haha! Hundbajs roar alltid.

2009-02-08 // 23:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback