Julstäd

Idag var jag tvungen att hjälpa till med julstädningen. Eller tvungen och tvungen, mamma skulle nog blivit lite ledsen i ögat om inte jag hade hjälpt till. John tyckte att jag skulle stanna med honom, inte så konstigt kanske. Men han kom faktiskt med en ganska bra anledning, jag har ju faktiskt inte varit hemma och hjälpt till med att stöka till. Men man kan ju som sagt vara snäll ändå.

Igårkväll drog John med mig in till stan för en ettårsöverraskning, en julbordskryssning på mysiga båten Vindhem. Julbord ut till Waxholm och tillbaka. MYCKET trevligt. Och MYCKET god mat. Mina jeans satt MYCKET tajt efteråt. Som tur var så kunde vi bara sitta och prata och mysa med varandra mellan rätterna. Trots den lite "fulliga" stämningen. Jag hade i alla fall trevligt tillsammans med min fina man. I andra presenter så fick jag ett fint foto på oss från förra vintern i en ännu finare ram (perfekt att ha på min piedestal hemma i Mellis) och en bok där sötnosen skrivit ner en massa fina minnen. Om jag någongång får lite längtan så har jag något att bläddra i. Den bästa presenten var ändå min nysnodda persedelväska från P4 i Skövde (ironi). Min man skämmer bort mig!

Ikväll vill jag mysa. Fast hade jag haft en hel pulka så hade vi varit ute i snön nu. Såhär mycket snö kan jag inte minnas att vi haft på hur länge som helst. Pain in the ass när man kör bil men åh så fint, bra, mysigt, bäst annars! Mot pulkabacken inom en snar framtid...

2009-12-20 | 16:54:29 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback