Julbestyr

Idag fick jag äntligen träffa min fina puma! Vi har strosat runt i Handen hela dagen, kikat och köpt julklappar, fikat och pratat som bara den. Mycket behövligt att få prata av sig med sin närmsta, från båda håll tror jag. Babblade på bra gjorde vi alla fall. Fixade mina sista julklappar så nu är det bara inslagning och rim kvar. Wiho! Och jag fick minsann en liten present färsk från Thailand, en mugg att ha te i. För att hålla värmen sa hon, så tjusig. Det jag undrar lite över är dock hur pingvinen i botten kommer må av allt det varma över huvudet...

Imorgon är det dagen före julafton, aaaaaaaaaah! Vilket i familjen Magnusson betyder hämta upp och pynta med alla tusen tomtar från källaren, klä granen till Peters ljuva toner, mixa knäck och fixa det sista. Dessutom har jag fått mig en glad överraskning i år då det visar sig att det är mormorjul, alltså då hela mammasläkten tränger in sig i mormor och morfars hus. Jag trodde att det skulle vara järngängetjul. Så nu ska jag få träffa alla fina kusiner, mostrar och kära morbror igen. Det vankas superjul!

2009-12-22 | 22:10:43 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback