Choklad

Det bästa med att ha föräldrar som inte bor ihop är nog alla julaftnar man får. Inte hur många klappar man får utan aftnar. För jag tror att om hela släkten min skulle samlas på ett och samma ställe så skulle alla bli så snurriga att ingen skulle kunna prata med någon alls. Nu hinner man med allihopa på deras dagar. Julafton firade vi hos mormor, like I said, med hela tjocka mammasläkten. Vilket betyder många små kusiner. Mycket mysigt att få gosa med söta Hanna, Dogge, Oliver och Emil. Massor av fina julklappar fick jag också. Det där med att bara en väska ska med upp till Mellis blev ganska omöjligt. Men jag ska fnula lite på't.


På juldagen slappade vi bara nere hos mormor hela dagen eftersom de flesta hade sovit kvar. Vi åt choklad och annat fika, lekte och tittade på Snövit och de sju dvärgarna ihopträngda i soffan. På kvällen drog jag på mig mitt nya fodral från HM och slog klackarna i taket med John. Felix och Steve. Tyvärr var det inte så många fina ute som jag hade hoppats men jag fick i alla fall kramas med Jennis, Elin och Rebban.


Annandagjul är lika med pappajul och pappas namnsdag. Dubbelt upp för gubben med andra ord! Systrarna, jag och gubben min styrde svarta pantern mot Solna för att fira med pappa, Karin, bonussyskon, farmor och farfar och Karins föräldrar. Vi åt ännu mer (god!) mat, lekte paketleken och delade ut klappar. Alla med rim på. Senare när de äldre farit hem spelade jag, John, Louise och Lina buzz alldeles för länge. Sen somnade vi sött.


Igår for vi hem till farmor och farfar i Tullinge för ännu en "jul", denna gång med pappas bror med familj som gäster. Även här åt vi god mat, mös och hade det allmänt trevligt.


Och därmed är julen slut för detta år. Den var allt bra fin! Imorgon ska jag ge mig ut i mellandagsrean med kära Sandra. Vässa armbågarna, här kommer vi!


2009-12-28 | 15:58:28 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback