Avundsjuk

Jag var precis inne på min kära lillastysters blogg och läste lite om vad som händer hemma för tillfället, om helgen hos pappa och lite annat, och fick mig ett hugg i hjärtat. Ett sting av avundsjuka. I söndags, när det var Lucia, kom pappa in och väckte alla med en luciakrona på huvudet sjungandes på Lusse lelle. Jag vill också! Lussade gjorde han förra året också, tillsammans med Karin som var utrustad med en strut på huvudet. Såå fint! Och roligt. Sjukt vacker sång på morgonkvisten.

Annars hade jag en mysig lucia jag också. Jag tvingade upp John för att se luciatåget på TV klockan sju men det slutade med att det bar var han som kollade eftersom jag somnade efter en kvart. Han väckte mig igen till sluttonerna av Sankta Lucia och då gick vi upp till sängen igen. Fast en liten lussande pappa hade i skadat.


2009-12-14 | 17:57:13 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback