Love Shirley

Här sitter Amanda i Ledin-tisha och väldigt ovårdat hår. Har läst lite kärlekshistorier ur en bok jag snott från mor min. Den handlar om tidernas mest kända kärlekshistorier från 1700-talet fram till 90-talet och handlar bland annat om Axel von Fersen och Marie Antoinette. Fast den kunde jag ju redan efter historielektionerna med Monica och Toves intressanta arbete om Marie. Det är ganska mysigt att ligga i sängen och läsa, att inte behöva gå upp. Nu har jag ätit frukost och tar en stund framför datan innan det blir promenad. När solen skiner måste man ju vara ute.

Förresten, jag har blivit helt frälst av Shirley Clamp. Hon sjunger typiska "svenska, klyshiga" låtar men ändå lyssnar jag istället för att skratta och byta. Dessutom har hon en riktigt mysig röst. Hon går på högvarv här hemma i lägenheten. Och så påminner hon ju om Karin, så man kan tänka sig att det är hon som sjunger medan hon kirrar mumsig kladdkaka i köket på Råsundavägen. Forza Kerstin Klämma!


2009-08-05 | 14:08:15 | Dagliga | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Kerstin Klämma

Darling!!!! Kom till Råsundavägen så ska jag sjunga för dig!! En och annan kladdkaka ska vi nog få till cokså hjärtat!!;o)Saknar dig!! Puss puss

2009-08-05 // 21:32:57
» Kertsin Klämma

Föresten..."som en saga" är min favorit!!!!;o)Den kanske du får sjunga för mig någon gång....;o) Hoppas jag!!!Hm...ha ha ha ha ha

2009-08-05 // 22:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback