Le litegrann nu

Usch, humörsvängningar på hög nivå idag. Eller bara ibland, lite då och då. Jag är glad till jag börjar tänka på gubben, är glad till jag och pappa kollade hur lång tid det tar att åka till Mellansel, är glad till jag och mor hade en pratstund, glad till jag fick veta att en hemsk sak har hänt. Inte mig men några andra. Det ska ju bli kul att åka till den där jäkla skolan men sen blev allt otroligt verkligt när jag och papi kollade resväg och jag ringde och förvarnade husmor om att jag kommer på söndag vid lunch. Den där Shirley gör inte saken bättre med sina himla sånger och sin jävla röst som gör att känslorna virvlar runt i magen och forsar upp till ögonen. På tåget! Snacka om nervous breakdown, in public.

Jag var i alla fall glad när jag tog en snabbis in till stan och köpte mig en skön sjal från Monki att ha däruppe i kylan och en smutsrosa tröja med trekvartsärm och puffiga axlar. Inte helt olik den som puman hade på sig när hon var på kalaset i lördags. I'm sorry darling men nu kan vi till och med vara nästan tvillingar, en lång en kort! Och så var jag glad när papi bjöd på fika på cafét på andra sidan gatan och när vi kollade klart på Batman Begins. Mer glädje än konstiga känslor idag i alla fall, jag är inte ett vrak. Inte än.

Och hon som tror att hon inte ska gå på "bögback". Det ska vi allt bli två om, rockpudel! <3

2009-08-24 | 23:01:13 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback