Kallt, kallare, kallast

Imorgon, imorgon, SKA jag börja att skriva listor. Listor på nödvändiga grejer, listor för vad som måste inhandlas, listor på kläder som ska med. Listor till allt! Högst upp på ta med listan är i alla fall Hamilton, ingen flytt utan den gamla haren. Jag trodde att jag skulle vara duktig och ta tag i mig själv idag men så blev inte fallet. Istället fann jag mina gorgeous stövlar uppe på Eurosko (snodde åt mig de enda 41:orna!) och tog årets sista dopp med Lina. Jag tror nämligen inte att man kan bada i Mellansel. Förresten så skulle jag gärna vilja veta hur kallt det är där. Är det redan höst? Vilka kläder borde följa med? Vinterjackan? När jag kollade i DN så såg det oranget ut, vilket betyder 15-20 grader. Men frågan är, 15-20 grader varmt eller 15-20 grader kallt? Hopplöst det här med att flytta...

Min gubbe har minsann varit på bio idag, utan tanten, och jag har lärt mig ett nytt ord. Tönnis. Jag frågade mannen om det var några smålänningar i Skövde som visste vad det betydde men ingen hade någon aning. Värsta förslaget var nog ändå "en tönt som spelar tennis". What? Men ni skåningar vet vad jag menar. Svenska dialektmysterier med min favorit från Värsta Språket, älskart! Och lärorikt. Hade jag skrytit med mina nya kunskaper på svenskan hade jag fått sååå många fjäskpoäng från Monkeybuissness. Nej juste, jag går ju inte där längre... CRAP!

2009-08-26 | 00:00:30 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback