Helf, dubbelhelf!

Grabbar, ska jag verkligen? Ja, det ska jag. Nu när det ligger träningskläder, regnkläder, sängkläder, typ alla mina smycken på vardagsrumsbordet blev det hela mycket, mycket verkligt. Jag ska verkligen bort. Den första tanken som slog mig dock var inte hjälp vad läskigt utan hur i hela fridens namn ska jag få med mig allting? Pappa tror nog inte att det är så mycket men jag lovar, bilen kommer bli smockfull. Alla mina kläder, var ska de få plats? Och borde man ta med sig vinterjackan på en gång? Jag pratade med Rikard, som är lite av en Norrlandsveteran, om det är kallt däruppe nu. Nej, inte nu. Men när det väl blir kallt så blir det kallt fort blev svaret. Hjälp! Så det kan typ vara sommar idag och isig höst imorgon. Som tur är bor jag i alla fall inåt landet där det är torrare klimat än i kustnynäs vilket gör att vädret blir mildare.

Men alla kära vänner! Dom finns ju här, inte uppe i någon annan skog. Å andra sidan har puman lovat mig parfymerade brev (och du kan räkna med några tillbaka, I promise!) och det finns ju mail. Så allihopa, ni kan räkna med hälsningar från mig. Är jag dålig på att höra av mig så kan ni ju alltid spana läget här.

Imorgon blir det stan och lite piff sen kommer järngänget ha samling på kvällen med kycklingwok och morotskaka. Och gubben har permis!

2009-08-27 | 00:08:54 | Dagliga | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» gittan engström

Stoppa ner underbyxor, tights, extra kofta, vantar o mössa, så är du beredd när kylan kommer. Höga stövlar - de sägs ha gott om snö norröver. Blir det kallt ändå ska vi tänka varma tankar så du känner värmen.

Kram

2009-08-27 // 21:25:29
» gittan engström

Stoppa ner underbyxor, tights, extra kofta, vantar o mössa, så är du beredd när kylan kommer. Höga stövlar - de sägs ha gott om snö norröver. Blir det kallt ändå ska vi tänka varma tankar så du känner värmen.

Kram

2009-08-27 // 21:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback