Darling, oh darling

Vi kan säga att det blev en lite stressig sista vecka för min gubbe och jag, därav uteblivet bloggande. Det var tripp till Smultronstället, till Skansen och Tomas Ledin, till Solna för kalas för nu sjuttonåriga Jocke, mitt eget försenade kalas för släkt, vanligt mys i soffan (minst lika viktigt!). Mycket på en och samma vecka och nu är mister gubbe i Skövde för att plågas av löjtnanter och annat. Det är bara tre veckor, eller som pappa räknade ut, 19 dagar till han kommer hem och ändå tjuter jag som ett litet barn. Känns lite pinigt men jag vill ju kramas! Pratade i telen med gubben igår innan sängdags vilket resulterade i vattenskador bakom skärmen. Torkar det eller har jag förstört den nu? Skulle vara sjukt typiskt... Imorse när jag hade blivit väckt, är fortfarande helt knäckt av gårdagens och dagen innans minimala sömntimmar, kom Karin upp med datorn i högsta hugg och sa att jag skulle gå in på facebook. Och så grät jag lite till. Fast det var inte lika pinigt för nu tjöt alla, Karin hade minsann storbölat. Jag måste vara den lyckligaste tanten på jorden som har min fina, fina gubbe!

Idag är sista dagen på min tvådagarsfärd till Gotland, ikväll bär det hem till Nynäs och äckliga tidningar igen. Jag skulle gärna stanna kvar om jag fick välja. Kanske att jag råkar drabbas av svinflunsan precis innan jag går på båten och måste stanna kvar? Slippa tidningarna, nynäsposten, ja tack! Resten av familjen ska ju vara här i en hel vecka men jag hade i alla fall tur som kunde komma över pga min lediga dag. I söndags (natten lör-sön) var jag med gubben till det var dags att jobba, delade tidningarna, åkte hem och duschade/packade, tog bilen tillbaka till John och blev sen skjutsad och avvinkad av en tröttis på halv åtta-båten. Jag somnade ganska snabbt så resan över gick fort. Väl framme blev jag upphämtad av papi och sen blev det seg mysfrukost på baksidan till huset, en liten tupplur och sen en heldag i Visby. det är riktigt roligt med medeltidsveckan tycker jag, förstår inte varför Stockholmsveckan lockar fler? När vi var på väg var något på gång då vi såg riddare på¨vackra hästar utanför muren men middagen väntade så vi kunde tyvärr inte stanna och se på. Efter en timmes promenad, några fotostopp och många skratt var vi tjejer hemma hos papi och Karin igen med, som så många gånger hos papi, en urgod grillmiddag med kyckling. Senare blev det roliga Buzz och till sist en tokdöd Amanda i sängen. Vilken stock jag är... Idag blir det sol på Tofta, tidig middag och sen båten hem.

2009-08-03 | 11:45:29 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Yvve

Snyft snyft och åter snyft...

2009-08-07 // 00:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback