Student- 09

Idag, andra dagen i andra "riktiga" skolveckan, fick vi prova ut våra studentmössor. Jag har ju knappt hunnit börja än! Allt det där med studenten vill jag inte ens tänka på än. Och herregud vad det fanns att välja på! Jag ska fråga mamma och pappa ifall dom också fick en hel katalog med grejer. Man började såklart med mössan. Till att börja med fick man välja vilken slags mössa man ville ha och de olika sorterna berodde på hur tålig mössan var och så vidare. Sen var det dags för insidan. Ville man ha en Sverigeflagga, svart tyg, vitt tyg, rött tyg osv? Vad vill man ha broderat fram på mössan, vill man ha sitt programs färger som kantband och sten, vill man ha ett s.k partyskydd, vill man ha något broderat bak på mössan, vill man skriva något i skärmen? Det fanns tusen olika saker att välja på och jag måste säja att jag blev väldigt nervös när jag satt där. Man tar ju studenten bara en gång... När mössan var avklarad fanns det såklart tusen olika tillbehör som kläder, champagneglas, visselpipor osv. Jag har i alla fall beställt en mössa, ett champagneglas och en dog-tag. Det fick duga.

Mössprovningen gjorde att vi tyvärr missade den roligaste lektionen på hela dagen, ensemblen. Vi hann i alla fall bestämma låtar och dra ut material så nästa gång är vi redo att köra. Efter ensemblen hade jag en seg engelska C-lektion. Den var inte tråkigt seg, bara väldigt seg. Det hade inte hunnit gå fem minuter förrän min mage skrek av hunger. När vi väl slutade så skyndade jag och Antonia oss till bussen för att få åka hem och äta. Oturligt nog dök ingen buss upp. Inte över huvudtaget. Vi gick istället och tog 783 som gick tjugo minuter senare, då kom vi i alla fall stationen, och gick sen därifrån. När jag äntligen kom hem slängde jag i mig en skål med flingor och nu är det strax middag som gäller. Mumma!

Våran TV funkar inte, eller det är boxen som krånglar, så vi blir utan ikväll. Vad ska man göra då? Umgås? Nej, det går ju inte...

2008-09-02 | 17:21:30 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback