Rainy tuesday

Nu är det dags att sova men först, as usual, bloggtime!

Ikväll har jag suttit i soffan och grämt mig över det faktum att jag har glömt min beloved starbucksmugg i musikhuset. Jag hatar att glömma om jag inte är säker på att de kommer finnas kvar sen. Hatar mig, hatar mig, hatar mig! Jag försöker trösta mig med att vi var sist av alla klasser och att inte något har blivit snott däruppe förut. Man kan ju lista ut vem det är liksom. Eller egentligen inte men man vet ju att det är någon av musikerna och vem vill vara en tjuv?
Jag hoppas verkligen att den kommer finnas kvar! Blä för mig!

Annars så har jag ju haft körlektion, en ganska misslyckad en må jag säga. Jag fattar inte varför det mesta går bra när jag kör med papi men ingenting funkar med Gissela. Det var ryckigt, jag kunde inte starta i backe, jag fick kärringstopp. Mot slutet gick det ganska bra men det var efter att ha kört samma vända ungefär hela lektionen. Sucky! Träning med papo i helgen. Mycket träning! Och körning på torsdag som vanligt. Lite fick jag koll på idag som är användbart sen.
Efter körlektionen tog jag en promenad hem och det var så skönt. Jag gick min gamla skolväg, den man gick på den gamla goda tiden, och det gav en lite småmysig känsla. Som när man går hem en mörk vinterkväll. Det duggade lite nu iofs, ingen snö, men det var ändå väldigt skönt att få röra lite på sig ordentligt. Om der inte regnar imorgon blir det promenad hem då också. Fast då får jag inte glömma vantar för hu vad kallt det blev om händerna! Nu är hösten på väg på riktigt. Snart kommer den börja lukta också. Blöta löv, mossa, blött trä. Åh så mysigt!
Kvällen har avslutats med en riktigt bra kväll framför riktigt bra TV. Först Top Model (love that!) och sen en ny serie på fyran, främmande fågel. Jag har läst boken som den baseras på och det var en lovande start må jag säga. Dessutom är ju Josef Fares en riktig pudding!

Nu ska jag försöka sova så jag får åka till skolan och min mugg. Nattinatt!


2008-09-16 | 22:17:56 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback