Ostfralla

För en liten stund var matleveransen (papo och syrrorna) här och droppade en mumsig lunch till mig med thailändsk kyckling och en ostfralla. Inte en sån fralla med smör och ost som pålägg utan en såndär urgod med smält ost uppepå. Mums! Ska nog ta och göra mig en latte att äta till. Läsa lite bok. Som ni förstår så händer det inte så mycket här just nu. Jag är ensam. Den där teorin att man åker och tränar på söndagen var inte så korrekt. Inte om man ska kolla på dagens kundantal. Två massagekunder, en ptkund och en hurtig som tränat själv. Det är tre timmar kvar tills jag stänger. Jag har iofs lite tvätt att tumla, vika och lägga in. Wiho! Peter och Evas röster ljuder extra högt här i repan. Jag drog på lite extra eftersom det inte är någon annan här.

Det som är bra när jag sitter här helt själv är att jag upptäcker och lär mig små saker jag inte visste förut. Det är ju bra att ha till senare tillfällen. Jag har fått ringa en kund också, en reserv som fick en plats på ett pass. Dagens händelse.
Men jag har faktiskt kul! Det är bra att få jobba, tjäna pegar och som sagt så lär jag mig ju saker så om jag jobbar någon kväll så är jag inte helt ute och cyklar. Goodie!

Nu ska jag göra mig den där latten, äta min ostfralla och läsa boken. Den ryska vännen av Kajsa Ingermansson, riktigt bra hitills. Nu börjar det hända grejer.

2008-09-07 | 14:43:38 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback