Feel the late breeze

Vi fick TV:n att funka till slut i alla fall. Min otroligt smarta lillasyster drog nämligen ut sladden till modemet för att få boxen att funka. Mami got it right. Men jag har inte tittat så mycket. Jag passade på att kolla på Ugly Betty som jag inte har sett på evigheter eftersom jag alltid har tränat på tisdagar. Annars så har jag suttit inne på mitt rum och pysslat med min bok. Jag har gjort fem sidor nu: bajensidan, två allmäna minnensidor och två pojkvänssidor med foton, biobiljetter och annat smått och gott. Det är så roligt att sitta och limma, skriva och annat. Nu ska jag sätta in fler foton men först ska jag köpa små vita hörn nere på bokhandeln så jag inte behöver limma direkt på fotona. Allra först måste jag ju ha foton att sätta in, allt finns ju på datorn nuförtiden. Jag ska se till att framkalla några bilder från olika tillfällen att klistra in. Kulkulkul!
Sen har jag bestämt att det ska finnas någon eller några sidor med bara text, t.ex texter, meningar eller fraser som jag har fastnat för eller som passar in på mig från till exmpel Peters låtar. Har suttit och lyssnat på mina favoriter och fått ner lite därifrån. En mening som jag läste i en tidning på högstadiet har verkligen hakat sig fast i mitt huvud.
Jag är naken, du ser rakt igenom mig
Hur fint låter inte det liksom? Den ska defenitivt stå med!

När jag satt där och lyssnade så fick jag den där känslan i kroppen. Ni vet, den där känslan. Den som är så svår att beskriva. När jag hör en speciell låt som jag bara älskar måste jag höja så jag verkligen kan höra allt det fina. Jag kan inte stå still men jag vill inte dansa. Jag vill iväg någonstans men ändå bara stanna kvar där och bara njuta. Jag vill skratta, gråta, allt. Men mest gråta, som Robin när han hör något riktigt vackert. Så klockren. Det är så skönt att jag får känna den känslan varje gång jag hör den där, ni vet den där, låten. Det spelar ingen roll vart jag är, lyssnar jag på den är jag i en bubbla. Tänk vad lite instrument och en röst kan göra med en...

Jag har en nybäddad säng. Mamma har varit gullig och lagt in mitt vår/hösttäcke. Täcket är i men ändå så sover vi med fönstret lite öppet, precis så öppet att jag kan känna den lite småkyliga vinden på mitt ansikte. Jag har sagt det förut men jag säger det igen. Att krypa ner i en sval säng, dra täcket upp till öronen, sätta på bra musik på låg volym och ha fönstret en gnutta öppet är bland det skönaste som finns. Jag ligger och njuter till jag somnar...


2008-09-02 | 22:00:05 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback