Lördagskväll = tjockiskväll?

I vanliga fall är jag bra på att äta lagom mycket, för det mesta i alla fall. Men när jag är hos pappa så växer helt plötsligt min magsäck typ sju storlekar eller något liknande. Det kan bero på all den mumsiga mat vi äter hela tiden, men vi äter ju god mat hos mamma också. Det lämnar en sak. Tallrikarna! Pappas tallrikar är nästan dubbelt så stora som våra hemma hos mamma så man tar mer bara för att det ser ut att vara så lite. Sluta opp säger jag till det!

Hur som helst så har vi haft mumsmiddag hemma med Gurkan och Linda. Ciabattabröd med tomat och kött, sallad, haloumi och bea emellan. Urgott! Pröva det om ni inte har ätit det någon gång, you'll like it I promise. Efter middagen blev det kaffe med chokladbitar vid sidan om, en pappaspecialitet och säkert flera andras I'm sure. Resten av kvällen har vi tagit det lugnt. Kvällen är inte ens slut än och jag ska redan sova. Men är man trött så är man!

Har ni förresten spanat in de två tidigare inläggen med illustrationerna? Dom är ju för grymma! Jag ska ha en hel vägg med dessa snyggingar när jag flyttar hemifrån. Och hör sen!


2008-09-20 | 23:22:51 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback