Jobbe jobbe!

Medan flickor i Haninge tränar på vår träningsdag så sitter jag här på gymmet och jobbar. Damn! Det är alltid lika roligt att få spendera dagar med laget, vi har en asbra sammanhållning. Men det är inte helt fel att få tjäna lite pengar heller, tihi.

Igår var det lite träning på kvällen, en träning där även 92:orna skulle ha varit med. Men samma dag fick vår kära Muck ett samtal från deras tränare som sa att "jamen juste! Vi är ju iväg på cup". Hoppsan sa! Men det var roligt ändå tyckte vi fem flickor som var där. Vi fick skjuta, det hårdaste vi bara kunde, så nu får ni akta er! Vilka jäkla släggor vi har utvecklat. Försöker målisen rädda åker hon med bollen in i målet, mohaha! Haninge bäst i Sverige, typ...
Efter träningen kom papo och Lina och hämtade och så for vi till Nacka för att kika på Jossan och Spårvägen som även dom spelar cup, samma som Haninge faktiskt. Jossan, alltid lika duktig, och matchen slutade med vinst. Vid det här laget, klockan var typ åtta, gormade min stackars mage efter något ätbart. Vi for hem till Karin och fixade middag, grillat med sallad, bea och bröd och sen var tanken att vi skulle kika på Batman. Det blev tyvärr inte så mycket tittande för mig, den verkar jättebra men jag kunde inte hålla ögonen öppna. Jag tokdog! Det blev raka vägen till sängen och det var väl iofs bra eftersom jag skulle upp ganska tidigt idag. Skönt att få krypa ner...

Nu sitter jag här, på min lilla stol i repan. Dagens två enda klasser, vibe och pilates, har redan varit och nu är jag helt själv. Tänk vad mycket bus jag skulle kunna hitta på! Jag kanske ska sno åt mig en uppsättning kläder och gå på upptäcksfärd i gymmet? Eller sätta mig i bastun? Mmmm... Det är iofs bara tre timmar kvar till jag ska börja förbereda stägning. Och den dumma kassan ska räknas. Den som aldrig blir rätt. Men vad kan gå fel nu? Det är bara jag som kommer ha suttit här hela dagen och det enda jag har sålt hitills är två proteinshakes, en te och en kaffe. Det är hundra kronor. Om det blir fel idag vet jag inte vad jag ska ta mig till...

Nej, om man kanske skulle ta en tripp ner till tvättstugan och se ifall det finns någon tvätt i tvätta upp. Gud så busigt!

2008-09-06 | 12:08:07 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback