Helg igen

Usch vad veckorna går fort nuförtiden! Imorse när jag kom upp från tuben kände jag en riktigt isande höstvind svepa fram över mina ben. Men det var ändå inte sådär jättekallt även fast klockan bara var nio, alltid något. Det verkar som att det kan bli en ganska schysst dag vädermässigt.

Igår var det en väldigt schysst dag mysmässigt. Fast först råkade vi ut för en bil som inte gick att få igång även med startkablar. Stackars Robin! Det var hans bil nämligen. Jag satt och orode mig för att det skulle slå en liten gnista och hela alltet skulle flyga upp i luften. Det har jag läst i körkortsboken och jag satt i bilen. Elin tyckte att jag var lite töntig och det kan jag verkligen hålla med om. Jisses! Men när det började ryka från huven och det började lukta fisk så ville minsann inte hon heller sitta kvar så vi klättrade ut. Jag, Jennis och Elin fick börja gå till matsalen för att hinna äta innan samhällen medan Robin och Kristian fick stanna kvar för att försöka fixa. Poor guys!

Efter skolan bar det iväg hem och sen till träning. Jag tackar han däruppe (eller kanske politikerna i Nynäs?) för att varje tågavgång har förstärkts med ersättningsbuss. När jag packade till träningen så blev nämligen min väska ganska tung eftersom jag skulle till sandra efteråt och jag bestämde mig för att jag inte orkade gå till tåget. Det visade sig dock att bajs54:an var väldigt sen och busschauffören körde som en snigel så när vi körde upp vid Gröndalsviken åkte precis tåget ut från plattformen. Men vad står då där och väntar om inte en 35x? Wiho tänkte jag och kom tack vare den bara en kvart försent istället för en halvtimme.
Träning med 92:orna som vanligt och det blev ganska mycket matchspel. Sen sprang jag och Sandy till bussen hem, åt lite, duschade, snackade lite skit, drack te och tittade på Irene Huss. Jag trodde faktiskt inte att hon skulle vara så bra som hon var. Jag tänkte att det skulle vara som Beckfilmerna nuförtiden, där man vet vem mördaren är inom en kvart. Men icke! Eftersom jag och Sandra är gamla damer nu så gick vi och lade oss efter filmen, pratade en ganska lång stund innan vi somnade.

Väckning klockan sju imorse och iväg med åttatåget. Nu sitter jag på jobbet, ett pilatespass är strax slut på övervåningen och jag ska kirra mig en kaffe och en banan. Later!

2008-09-13 | 10:24:59 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback