Handboll is the shit

Det har varit lite torrt på denna front i helgen, kan bero på att jag inte har jobbat och haft lite bättre saker för mig? Både ja och nej. I helgen har det nämligen stått handboll på schemat, SM för att vara exakt.

Kortfattad helg:
Fredag: Kalas hemma hos Robin! Som alltid, grymt kul! Det hela började med att jag blev plockad av Kristian i Nynäs halv fyra och blev droppad hemma hos Robin med grabbarna. Vi åt mumsig middag och jag råkade bränna av mina hårstrån på armarna för att jag stod och värmde mig ute vid grillen. Dock verkar Robins matlagningskunskaper väldigt lovande med tanke på att vi ska bo ihop sen. Någon måste ju laga maten... Kvällen fortsatte i rolighetens tecken när Rebban och Elin droppade in och vi satt alla i köket och skrattade så vi (eller i alla fall jag) nästan kissade på oss. Det blev en obligatorisk omgång av Hej Knekt vilket vi för övrigt spelar på luncherna väldigt ofta. Har du som råkar gå på Nynäshamns Gymnasium sett tre flickor och två pojkar sitta och gapflabba vid ett bord eller helt plötsligt skrika GODDAG DAM? Då vet du vilka vi är. Jag gick och lade mig halv två som jag hade bestämt från början och blev omstoppad av Robin.

Lördag: Upp halv nio eftersom jag skulle få skjuts med Kristian ner till Nynäs när han skulle till Gotlandsbåten, hem och packa iordning matchkläder och ombyten, ta min lunch och springa iväg till tåget. Samling i VH klockan ett. Endast en match i Kungsängen, mot Irsta, som vi tyvärr förlorar men jag var glad och hade kul ändå. Pappa tittade och jag, han och Sandra körde hem till Karin i fiendeland för att äta middag och bara mysa. Jag och Sandra hade väldigt trevligt i köket med papo och Karin under matlagningen, resten av kvällen också för den delen. Mycket snack med puman som alltid är trevligt och välbehövligt. Jag har sån tur att jag har den damen! Får ett mess av Rebbs vid ett som undrar om jag hade mått bra under dagen. Goa tjej! Somnar som en stock och snarkar vid kvart över ett, enligt min sängkamrat...

Söndag: Uppe med tuppen halv åtta och äter frukost som papo har varit snäll och fixat. Två matcher under dagen, en vinst och en förlust vilket betyder att vi hamnar bäst till i steg två i SM. Målet är att ta oss vidare till steg tre. Jag körde, lämnade puman i VH och övade lite på att backa med pappa nere i Nynäs innan jag fick komma hem. Middag, en varm dusch, Hål i väggen och en kopp te senare sitter jag nu här och ska strax lägga mig och sova. Snällmamma har bäddat nya lakan i sängen och jag kan redan känna den svala, fräsha känslan. Har skickat en lyckospark till Rebbs som spelar bortamatch ikväll med nya skor. Jag håller tummarna för en vinst och att hon ska komma undan utan några skavsår.

Puman, du gjorde min lördagskväll. Du är så bäst!

2008-09-28 | 21:43:53 | Dagliga | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» puman

mandy din svikare! vadå bo med robin? :O, han ska nog få för att sno min kvinna!

2008-09-29 // 11:03:37
» Pälsen

Det bestämde vi i ettan baby, vi ska ha barn ihop. Men det var då det... Jag har nämligen kommit på bättre tankar! :)

Du är kvinnan i mitt liv!

2008-09-29 // 15:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback