Go to bed sleapyhed!

Jag ska alldeles strax borsta tänderna men tänkte bara skriva en snabbis först.

Efter jobbet kom pappa och hämtade mig med bilen och så körde jag hela vägen hem från Gubbängen. Det var vääldigt läskigt att köra motorväg men det var också grymt kul! Innan vi åkte hem stannade vi till vid Norvik och övade på att backvända, hitta dragläget och fånga upp. Vi stannade till vid parkeringen vid stationen också och övade på att backa in i luckor. Nu hoppas jag att det ska finnas hyffsat färskt i bakhuvudet när jag ska köra på tisdag. Men det tror jag nog.

När jag droppat mig själv hemma och pappa vänt tillbaka in till stan tog jag en lång varm dusch, tvättade håret och lite sånt sen fikade vi med pajen som blev kvar från igår. Målat naglarna har jag gjort också, i en höstig mörklila färg. Jag har känt för att piffa mig själv ikväll tror jag men det är ju bara trevligt. Passade på att raka benen också eftersom det var ett tag sen. Det där konstiga smeknamnet "vinterpälsbehållaren" började faktiskt nästan att stämma.
Jag läste i en tidning för ett tag sen att risken för svamp i hårbotten ökar om man ofta går och lägger sig med blött hår. Handbollsspelare som jag är så sker ju detta väldigt ofta speciellt eftersom mitt hår är världens segaste på att torka. Därför har jag fönat håret ikväll för att det ska vara torrt när jag lägger mig. Och hur skönt känns det inte att dra fingrarna genom det varma, silkeslena stråna? Jag har silke på huvudet! Nu är det ju inte så himla bra att föna håret så ofta så jag får väl ta att införskaffa någon slags värmeprodukt att proppa håret med. Inget trasselsudd här inte!

Nu kallar mina pimpim-sängkläder på mig, time to go!

Förresten. Lägg märke till mitt utomordentliga rim uppe vid rubriken. I'm so clever.

2008-09-14 | 22:12:20 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback