Funny, cosy thursday

Imorse var min buss inställd på grund av sjukdom så jag och Antonia ramlade in på lektionen en kvart försenade. Det där tycker jag verkar lite konstigt. Att man bara kan ringa in sig sjuk och så blir bussen inställd? Inget mot busschauffören, man kan inte rå för att man blir sjuk, men har SL ingen backup? Tänk vad många som kan bli drabbade av att en buss inte kommer. Nej, det där tycker jag var lite konstigt.

Nu är jag äntligen klar med vår uppgift i kulturhistorian. Uppgiften var att skriva en berättelse, både naturalistiskt och romantiskt, och hitta passande musik och bild att ha till. Berättelsen skulle vara exakt likadan, bara skriven på olika sätt, och först hade jag total idétorka och kom inte på något att skriva. Dessutom, bara för att göra det svårare för oss, bestämde Monica att den skulle heta Vid stranden. Men förra lektionen lossnade det och jag skrev så pennan glödde. Nu är jag klar med båda texterna, har fått lite kommentarer från Monica och renskrivit dom på datorn. Bara musik och bild kvar! Vem sa att estetarna har flumkurser?

Grejen som vi skulle se på Folkets Hus var standup-comedy och jag måste säga att jag skrattade så jag nästan kissade på mig! Det var tre olika killar och två utav dom äger och driver egna comedyklubbar på söder i stockholm. Jag är så himla glad att skolan lät oss gå på den här grejen, dom hade nämligen ringt och frågat, för dom var verkligen duktiga. Alla hade dessutom olika karaktärer och pratade om olika saker så vi fick variation också. Asroligt! Efteråt gick som sagt jag, Rebban och grabbarna och lunchade på fiket. Det blev Skagenmacka och en latte för mig, väldigt onyttigt men åh så gott det var! Och mysigt att sitta med vänner och prata och skratta. Jag har inte varit inne där sen dom gjorde om, in fact, enda gången jag har fikat där var när jag gick i sexan tror jag. Om jag inte har varit där någon annan gång sen dess som jag inte kommer ihåg. Vi satt där ett bra tag men sen var det dags för grabbarna att åke hem. Jag och Rebbs stannade dock kvar och kikade runt lite i vårt mysiga centrum. Vi köpte ett varsitt läppglans med "popeffekt", alltså som ska göra läpparna större, på Lindex och jag råkade även få med mig en flytande eyeliner i min påse. Det blev också två väldigt fina små frukostbrickor från Hemtex och en söt liten skrivbok att ha som arbetslogg till vårt projektarbete som fick följa med mig hem. Rebecca tog sen bussen hem medan jag tog en promenad. Jag trodde verkligen att jag tyckte att det var en pina att det skulle bli höst men jag tycker egentligen att det är riktigt mysigt. Stickade koftor, tjocka strumpbyxor, kappor och mössor... Varmt och mysigt! Dessutom får man inte dåligt samvete om man sitter inne och gömmer sig under en filt med en kopp te och tittar på film. Det finns inget varmt, soligt väder att ta vara på.

Sitta gömd under en filt, dricka te och kolla på film är precis det jag har gjort sen jag kom hem. Har kikat på Jul i Kapernaum som jag får låna av Antonia och den är faktiskt så bra som jag minns den. Konstigt att dom bara gör dåliga kalendrar nuförtiden. Tacka vet jag förr i tiden! Jul i Kapernaum, Mysteriet på Greveholm, Dieselråttor och Sjömansmöss, Julens hjältar... Listan kan göras lång!

Nu ska jag mysa lite till innan jag måste fixa till träningen. Toodeloo!


2008-09-18 | 16:31:05 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback