Sunny saturday

Åh, vilken härlig höstdag! Det är dagar som dessa som man ska sätta på sig sjal och en mysig mössa, ta tag i en kompis och tvinga den med sig på en långpromenad runt Ringvägen. Eller varför inte runt hela Nynäs? Om den inte är så sugen så kan man ju alltid locka med en varm latte ute på Lövet, då ska du se att du får sällskap. Om jag hade en hund skulle jag ta med den ut till Alhagen och kila runt på alla stigar där. Men det kanske luktar där förresten? Jag kommer inte ihåg. Solen går ju iofs i moln lite då och då men jag tycker nog att det har varit mestadels sol när jag kikat ut genom fönstret här på gymmet. Så mysigt!

Just nu står jag och piffar med ingenting, har lyssnat lite på Muse på youtube och har nu satt på min skiva med Mew som snälla Kristian gjorde till mig en gång i tiden. Så bra! Jag blev så sugen på att lyssna på dessa strålande grupper när vi lyssnade på dom igår på scmun. Muse med Plug in baby är ju bara så grymt bra! När vi satt och lyssnade så tyckte jag att jag hade hört låten någon annanstans men kunde inte komma på vart. Sen kom jag på det. Robin hade med sig en Musekonsert live från Wembley Stadium som vi tittade på hemma hos mig. Görbra!
Det har varit lugnt som vanligt idag på gymmet och om en timme ska jag börja stänga. Sen blir det promenad till tuben och vidare hem till papo där det ska ätas middag med Gurkan och Linda. Det blir säkert något mumsigt som jag kan ta med mig imorgon till lunch.

Igår hade vi vissa av oss Haningebrudar matchpremiär med damerna mot Skuru i Nacka Bollhall. Jag fick den stora äran att köra det och jag klarade det på en timme med ett stopp i VH för att hämta Sandra. Endast ett kärringstopp! Det var så typiskt, i ett rödljus i VH fick en annan övningskörare stopp framför mig och precis när han fick igång sin bil dog jag. Bilarna efter mig fick gult ljus så jag var nog inte så omtyckt. På motorvägen körde jag om en övningskörarpokje sin pappa varefter han körde om mig och sen bromsade nästan direkt efteråt för att det blev sjuttio. Känns lite som att han körde om mig bara därför att? Jag drog i alla fall ifrån honom rejält sen, tji fick han! Matchen gick ganska bra om man tänker på att vi inte har hunnit spela ihop oss ännu. Det var en blandning av damer, 89:or och så vi från juniorlaget. Det var jämnt matchen igenom men sen lyckades Skuru vinna med en himlans boll. Efteråt körde jag hem till Karin, pappa och jag fixade pizza och sen mös vi bara framför TV:n och tittade på filmen 21. Den var faktiskt riktigt bra om ni frågar mig. Och jag blev väldigt förvånad över att jag lyckades se hela filmen utan att somna. Jag är ju en sån tröttmössa nuförtiden.

Back to work!

2008-09-20 | 14:18:20 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback