Birgitta i mitt hjärta

Idag fick jag ett mess av min kära farmor, Birgitta btw, där det stod en liten förfrågan som fick mig att hoppa högt av glädje. Mitt i skolan! Frågan var om jag var intresserad att följa med på Peter Jöbacks julkonsert i Globen den artonde december. Är jag intresserad?! När det gäller min älskling behöver man inte ens fråga. Nu är det ju även så piffigt att farmor får biljetter innan dom släpps för allmänheten, hur bra är inte det? Jag, syrrorna och farmor. Peter: here we come!

När jag ändå pratar om mobiler, med tanke på messet, så fick jag ett ganska roligt samtal idag mitt under svenskan. Det var en viss Isabella från The Studio, där man får bli sminkad och fotad om man vill, som ringde. Typ, modell för en dag. Ninni i mitt handbollslag var där med Mucklan för en månad sen och hade tydligen skrivit ner mig på någon slags rekomendationslista så nu undrade hon om jag var intresserad. Om jag är! Wiho! Så nästnästa onsdag bär det av till Stureplan för att få vara modell för en kväll. Jag får ta med mig en kompis också, enda kravet är att den måste vara arton.

För övrigt en bra dag, as usual. Man kan inte ha dåliga dagar när man går i min klass. Dom är för härliga! Jag är såå glad att jag inte kom in på Rytmus, att jag bytte förstahandsvalet från samhälle till estet. Tänk vad jag hade missat! Nu missar jag säkert väldigt mycket kul som kunde ha skett om jag valt något av de andra alternativen. I'm not sorry! Jag önskar att jag kunde tjäna pengar på att gå estet. Tänk vad roligt mitt liv skulle vara då! Nu tog jag kanske i lite, vem vill vara fast på gymnasiet för resten av sitt liv, men ni förstår vad jag menar... Love it, LOVE IT!

2008-09-24 | 21:29:34 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback