och regnet det bara öser ner

Jo, jag tackar jag! Det fullkomligen spöregnar nu efter att det bara har småregnat tidigare delen av dagen. Men jag sitter säker på insidan i gymmet så jag slipper bli blöt. Lite smådroppar när jag går till tvättstugan bara. Fast jag skulle heller sitta hemma i Karins sköna soffa just nu. Hon och Lina köpte nämligen ved imorse och tände en brasa i öppna spisen i vardagsrummet. Hur mysigt som helst och gud vad jag tänker på farmor och farfar då. Dom där regniga dagarna när alla samlades i vardagsrummet brasan. Eller när man hade varit ute och lekt hela dagen och kvällen under kalla vintriga dagar, kom in och sprang direkt in till det sprakande, varma, mysiga. Åååh, vad jag saknar det nu!

Jag har försökt att skapa lite mys här för mig själv på gymmet med att tända några ljus men jag hittade inga tändstickor så det är ganska kört. Istället har jag gjort lite nytta och städat i lådor och annat. Snart ska jag ner och handla lite nödvänigheter till imorgon, ringa lite samtal och sen är det dags att börja stänga.

Nu blir det kaffe!

2008-10-05 | 14:30:12 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback