Leka vuxen

Jag tror att jag äntligen har funnit mitt yrke, alltså det jag borde hålla på med för resten av mitt liv efter skolans slut. Jag ska bli bokläsare. Ni vet, rösten som läser i ljudböcker. Det är egentligen ganska perfekt för mig. Jag får läsa böcker stup i kvarten, woho, och jag fick höra av Monica idag att jag har en sån där behaglig röst att lyssna på. Kanske något att satsa på? Anledningen till att jag kom fram till detta faktum var att vi i manusgruppen idag spelade in vårt manus så att de andra ska kunna få lyssna på det sen. Jag läste första delen av operan och Mimmi i tvåan läste andra. Vi var grymma!
Alla spelade upp för varandra idag och jag måste ge mucho beröm till mina kära kolleger på musikdelen av vårt program. Så jäkla bra var det! Grymma är dom, hela bunten, ettor som tvåor som treor. Fast treorna äger ju såklart liite mer...

På tal om yrken så fick jag en trevlig kommentar av busschauförren när jag kom trippande i mina pums. Som på catwalken sa han när jag log och visade mitt kort. Gölle du!

Efter skolan hade jag ett bankärende i "stora" staden, alltså centrum, och Kristian och Robin var med som moraliskt stöd. När jag var klar fick Robin ett infall att han skulle passa på att töja hålen i öronen ett snäpp till eftersom tattostudion i Nynäs har dropin på fredagar. När vi satt där inte och väntade på att han skulle bli klar hann jag bli så otroligt sugen på att tatuera mig så det finns inte! Om jag någon gång i mitt liv skulle våga, och sen hitta betydande symboler och liknande, skulle jag vilja tatuera en hel arm. Det är så himla häftigt och jag tror faktiskt att jag skulle passa i det. När jag se det till Robin blev han lite smått förtjust och kom med några fler förslag. Lite töjda hål i öronen, en hel tatuerad arm, coola bandt-shirtar och riktigt baggy jeans och så är jag en kvinna för honom. I alla fall utseendemässigt. Eftersom vi ska bo ihop, gifta oss och skaffa barn så är vl det det minsta jag kan göra? När Robin var klar kilade vi vidare till cafeét där Jennis, Rebbs, Yet och Linda-liten satt och väntade. Jag var barmhärtig och bjöd K på en morotskaka och själv tog jag en bit paj. MUMS!

Nu ska jag äta lite middag innan jag sätter mig på tåget och åker och förhoppningsvis vinner över AIK. Håll tummarna!


2008-10-10 | 16:36:05 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback