Höstmys?

Läste precis Mics blogg där hon skrev hur mysigt det är när det smattrar på rutan. Nu sitter jag i estetdatasalen och visst är det myspys med höstsmatter på de smutsiga fönstrena. Tyvärr mindre mysigt när jag vet att jag måste ut i rusket, utan paraply. Som tur är får jag skjuts av grabbarna till musikhuset efter skolan men hem? Jag har sen sånglektion som vanligt och hinner inte med bussen om jag inte slänger på mig jackan och kutar. Vilket jag inte alltid orkar. Idag får nog bli ett undantag om inte någon vänlig själ med en bil råkar köra förbi och plocka upp mig. Någon frivillig?

Nu har jag snart haft svenska i två timmar. För det mesta är det bara roligt, svenska är en utav mina många favoriter i skolan. Men inte dagar som denna. Dagar då jag har noll inspiration och inte har en aning om hur jag ska börja. Dessutom börjar min mage skrika och knorra vilket gör det svårt för mig att koncentrera mig. Jag får åka hem och brainstorma med mor min ikväll. Samhällskunskapsprov på fredag. Plugga, plugga, plugga...
Fast nu ska jag inte klaga för jag har inte haft en enda läxa sen jag började trean, inga prov, inlämningar. Ingenting! Ett litet prov ska jag väl klara av. Det är så tråkigt att plugga bara. Fast å andra sidan, om man gör som blondinbella och sätter sig vid ett skrivbord med lite shysst musik i bakgrunden, begraver sig i böcker och överstrykningspennor i alla möjliga färger med en kopp kaffe och en mörk chokladkaka så skulle det nog inte vara så farligt. Men:
jag har inget skrivbord att sitta vid, det får bli köksbordet vilket bidrar till att det inte blir lika private. Shysst musik har jag loads of men jag kommer alltid på mig själv med att sjunga med i texterna. Böcker i all ära, I love them, men tråkiga samhällsböcker med konstiga ord som jag måste lära mig är inte lika kul. Kaffet går bra. Choklad? BIG NONO!
Tyvärr så är det ju Top Model samtidigt. Jag lovar att det är mycket trevligare att dricka kaffe till det...

2008-10-01 | 14:25:23 | Dagliga | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» mickis

ja när det handlar om o vara utomhus i smattret är det ju en helt annan sak ;) <3

2008-10-01 // 19:01:05
» Amanda

Mjo, tyvärr, blää! <3<3

2008-10-01 // 20:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback