En halvtimme senare...

... sitter på min rumpa och gör ingenting förutom att frysa. Det är en dum grej det där, att man alltid fryser när man är trött om man inte råkar ligga i sängen under ett gosigt, varmt täcke. Mina händer är nog faktiskt kallare än Kristians för tillfället och han har isiga händer. Gåshud non stop, it never ends.

Jag har hunnit lyssna igenom två skivor och är inne på den tredje, Maroon Five med Songs about Jane. Det är en bränd från en forna pojkvän och det står ett litet fint "jag älskar dig" på den med snirklig högstadiestil av skakiga pojkhänder. Jag vill minnas att jag brukade lyssna på den när jag skulle sova eftersom den var så soft. Hoppade direkt till spår fyra och startade därifrån. Somnade som en stock.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att vara utan musik. Det är lättare att somna till ljuva toner än skrikande tystnad. Det blir roligare att laga mat om man har något att sjunga till. En tågresa går mycket snabbare om man har den högt i öronen. Sätt på din favorit och du blir glad. Sätt på en annan och du kan dansa som en galning. Ännu en och du kan få ut tyngder som du går runt och bär på. Världens bästa!

2008-10-12 | 13:11:34 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» a

musik is tha shit! :D

2008-10-12 // 13:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback