Decembernatt

Varenda gång jag lyssnar på Peter, som jag ju gör ganska ofta har ni säkert förstått, ler jag. Jag ler därför att jag ska få se honom live. Bara tanken på att få höra honom sjunga sina fantastiska tolkningar av jullåtarna och de egna skrivna får mig att rysa. Det kommer bli så otroligt, fantastiskt bra och jag längtar så jag håller på att spricka! Finns det något bättre sätt att avsluta höstterminen i skolan på. Verkligen inte!




Det blänkte i glasen
parfym och neon
och allt som jag hållit mig
borta ifrån
det glödde i mörkret
det kändes som förr
det var dags nu

-

Nu sover stad nu sover land och överallt står snön i brand
inatt kan inget kväva eller kuva.
Och stjärnorna dom blänker matt på himlen som en hemlig skatt
i det tysta hörs ett dämpat halleluja
Nu sover sorg och vredesmod med saknaden och hjältemod
och bitterhet får sova med det djupa
Nu sover dom som önskar tid med dom som tror på evigt liv
och änglaspelen klämtar halleluja.
Nu drömmer vi i vintertrakt om lågorna som håller vakt
och om en plats som kan få hjärtat att jubla
De drömmer om hur allt ska bli när farorna har gått förbi
Vi vaggas av ett stilla hallelulja
Nu brinner ljus i mörka rum, nu blundar tvivlet för en stund
och om sanningen ska fram så får den ljuga
Nu blundar dom som jagar tröst och dom som redan släckt sin törst
och från andetagen flyr ett halleluja
Nu råder lugn och julefrid, snart nog tar nåt annat vid
men här får morgondagens skuggor inte ruva.
och sjunger kanske nån för mig och kanske sjunger nån för dig
ett sprucket men ett hoppfullt halleluja.
Halleluja, halleluja, halleluja, hallejua

2008-10-12 | 22:02:08 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback