Birgittadagen

Idag glömde jag totalt bort att jag, och alla andra Birgittor runt om i världen för den delen, faktiskt har namnsdag. Grattis på oss! Det var inte förrän jag fick ett grattismess från farmor och Viktoria som jag kom på det. Jag heter ju bara det i andranamn och jag glömde farmor som heter det i förstanamn, fy på mig! Men nu har jag i alla fall slängt iväg ett grattis.

För övrigt har min dag varit en lugn och behaglig en. Denna vecka har vi fördjupningsvecka och jag har hamnat i en grupp helt utan mina vänner som får vara uppe i musikhuset och spela musik. Grejen är den att vi ska göra en minigrej av operan Carmen och jag har blivit satt i manusgruppen medan alla andra ska spela de tre låtarna som ska vara till. Min gullepojkar ringde dock igår efter skolan bara för att säga hejdå ordentligt som vi brukar göra varje dag. Och idag ringde dom när det var dags för lunch för att se att jag var på G. Dom äter ju såklart lunch i däruppe istället för att åka ner till skolan varje dag så jag tar med mig matlåda och går upp till dom. Kikade på några bilder som Annelie har tagit och jag blir så avis! Dom sitter däruppe och har kul och skrattar precis som vanligt medan jag sitter i skolan och skriver. Inte för att jag har tråkigt eller något, inte alls, men jag känner bara att jag missar en massa grejer genom att inte vara där. Imorgon har jag lite tröst för då blir det heldag i musikhuset även för mig eftersom vi ska repa till julshowen. Wiho!

Nu i eftermiddag har jag haft en okej körlektion och lagat mumsmiddag som även blir matlåda imorgon. Nu ska det duschas och sen hoppar jag ner i soffan bredvid mamma med en kaffe och en dubbelnougat och kollar på Ugly Betty och Främmande fågel. Kan det bli bättre? Don't think so!

Hade förresten en alldeles förträffligt mysig morgon, mmmm...

2008-10-07 | 19:40:37 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback