Godermorgon i denna sal

Godmorgon, godmorgon som Herr Trummagister skulle ha sagt. Och vilken morgon sen! Är det inte urmysigt väder så säg? Nu vet jag i och för sig inte hur det står till nere i Nynäs till exempel men här inne i stan singlar snöflingorna fint och tätt från himlen. Och dom lägger sig! Typ ett fem centimeters tjockt täcke på trottoaren. Hur mysigt som helst! Jag bara stod och log när jag kom uppför rulltrappan från tuben och såg all snö. De fina girlangerna över gatorna från Karlavägen lyste, det knarrade under skorna. Fast mina converse kanske inte blev så glada, ganska blöta faktiskt... Men jag är glad ändå.

2008-11-22 | 09:38:00 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback