Flow

Den här veckan har verkligen startat bra för mig och hållt sig finfin! Lite trist i måndags dock eftersom min baby var sjuk = inget gossip eller några skratt. Jag hoppas på morgondagen!

Gårdagen var en riktigt bra en, hela dagen. Först for som sagt hela estetprogrammet till operan med åttatåget på morgonen. Besöket startade med en rundvisning med operans kortaste guide som även var kortare än Linda-liten. Linda var mycket stolt att få vara längre än någon, för en gångs skull. Vi fick gå ut på scenen, ner under och bakom. Vi fick också titta på den delen där hovet spenderar sin tid pauserna. Det är även hovet som äger den delen och därför var det absolut förbjudet att röra någonting vilket såklart gjorde att det började klia i fingrarna på oss alla. När vi gick därifrån ljöd dock en mörk ton på pianot i drottningens rum när någon klåfingrig varit i farten. Förövrigt så kostade tyget på stolarna och på vissa delar av väggarna i rummet 20.000 kr/m. Det har specialbeställts från ett väveri i Frankrike. Lite småkrafs sådär, ni vet. No big deal. Efter rundvandringen fick vi ta lunch och sen se en repetition av en dansföreställning med tre olika koreografer i samma. Typ som tre olika stycken med pauser emellan. När vi åkte därifrån var jag riktigt sugen att gå på opera men då för att se en föreställning med en story till exempel Nötknäpparen. Tror minsann att jag ska önska mig det i julklapp. När jag kom hem från stora staden hade jag körlektion. Som gick asbra! Det var så grymt kul och det kändes jätteskönt. Äntligen på väg någonstans! Direkt efter körlektionen kilade jag vidare till Folkets Hus och körrepet med Alla-kan-kören. Även där gick det finfint och min dag var fullbordad.

Idag har det varit en ganska seg dag, en dag där jag bara blivit tröttare och tröttare ju längre den lidit. En ofrivillig tupplur under första timmen av Kulturhistorian gjorde dock att jag piggnade till och efter skolans slut gick jag och Jennis på handbollsmötet i gympasalen. Gymnasiet har nämligen anmält två lag, ett dam och ett herr, till skolDM och vi gick dit för att anmäla oss. Sammanlagt var det åtta tjejer där, Jossan och hennes polare såklart, och några andra. Det kan nog bli kul. Sånglektion tjugo i fyra som vanligt som gick lite bättre än bra. Lite lagom sådär ändå.

Nu är det dags för mig att sova. Inga tupplurar imorgon inte! Nattinatt!

2008-11-05 | 21:39:49 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback