Amanda Engström, framtida deltagare i Stjärnor på is?

Kvällen har spenderats i soffan, halv utslagen. Plötsligt kom jag på att juste, va fan, jag är ju ledig nästa helg! Precis innan jag hann skrika ut min glädje kom jag på en annan sak. Just fan, vi ska spela SM i Uddevalla då. Typiskt. Men kul!

Snart är det dags för isduellen på stjärnor på is vilket fick mig att tänka på en annan utsökt stjärna, nämligen jag. Som jag nämnde i tidigare inlägg så snöade det inne i stan. Den låg kvar, jovisst, men efter att flera hundra, säkert tusen, människor har klivit gata upp och ner så blev den lite packad. Och hal. Litegrann sådär. Det första jag höll på att göra när jag klev ut i mina converse med gummisula var att dratta på ändan. Det kanske inte hade gjort så himla ont med min lilla puff men lagom pinsamt sådär. Tänk er en Amanda med en stor bag full med grejer ligga som en ihopknöglad spindel med armar och ben i vädret och sprattla på marken. Glidit lite hade jag säkert gjort också. Kanske till och med rullat några meter. Jag fick anstränga mig för att komma nerför backen hel, en riktig konst. Imorgon blir det vinterpjucken, eller stövlarna, på!

Nu ska jag kila tillbaka och somna i soffan med mor min. Go'natt!

2008-11-22 | 22:28:44 | Dagliga | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Richard

Våga vägra vinterskor :)

2008-11-23 // 01:47:15
» Amanda

Nu var det faktiskt inte riktigt så att jag vägrade vinterskor, jag gillar att vara varm om fötterna :p Det var bara det att jag sovit i stan och de var de enda skorna jag hade

2008-11-23 // 11:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback