Alla kan!

Öppet Hus blev riktigt roligt sen när allt väl satte igång. Klockan sex öppnades portarna och folket fick börja strömma in. Vi esteter med våra unplugged-låtar spelade i matsalen. Jag var fyra med min låt, var sjukt nervös för ovanlighetens skull, men allt gick fint. Kristian var grym på gitarr och Robin gav lite extra flavour med shaker. Alla andra var såklart också asbra. Estet äger skolan! Mor, far, mormor och morfar var och kikade runt och alla skrattade gott åt vår fina Carmen. Järngänget, alltså Elin, Rebbs, Jennis, jag, Robin och Kristian hann även ta mitt efterlängtade foto. In i scrapbooken! Efter Öppet hus fick jag skjuts hem av Robin och Kristian, duschade, åt och piffade och blev sen upplockad av samma + Jennis och får upp till Rebbs. Partyparty! Det var urtrevligt med blandning av olika vänner och allt var finfint.

På fredagen, igår, vad jag trött. Hade gått och lagt mig klockan fyra och vaknade av någon konstig anledning vid halv tio, ganska pigg, men sen blev jag bara tröttare och tröttare. Vi i manusgruppen hade möte på cafét i centrum, skagenmacka och te till frukost, och jag är glad över att vi kom så långt som vi gjorde. Efter mötet, vid klockan två, var jag hemma igen och mös med en kopp te och choklad framför teven. På kvällen var det match, jag fick träffa min lover S, och vi fick glädjen att piska på Bolton. Det var inte helt klockrent dock men på slutet drog vi ifrån. Skönt med ännu en vinst med många bollar, tio stycken den här gången. Myskväll.

Idag hade vi Alla-kan-körkonserten och det gick bra. Jag hade med mig en fusklapp i handen till mitt solo men behövde inte använda den en enda gång. Fick komplimanger för sjungandet vilket är trevligt. Nu luktar det mums i hela lägenheten, middag på G. Farmor och farfar stannar för att äta och fika med oss. Ikväll blir det Strawberry Cheesecake, mumma!!


2008-11-15 | 16:57:12 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback