Trasig tunga

Igår blev en toppendag och som grädden på moset fick jag spendera en natt och tid med mister, urhärligt!

Sången på Telegrafen gick bra om man ska tänka på omständigheterna, efter två treo och en och en halv påse halstabletter var jag fit for fight för att sjunga. Jag kraxade på, papi och farmor stöttade i publiken, och Y:et och M var förstående. Vi måste köra Feelin Good nästa gång, när jag inte sjunger som en fiskmås...

Efteråt blev det en snabb macka och kopp te med mina supporters innan papi så snällt skjutsade mig till österhaninge och dannes bröllop. Det var en fin ceremoni förutom att jag hostade sönder den. Så otroligt pinsamt! Tårarana började rinna medan jag försökte hosta på de "rätta" ställena. Tror ni det var skönt att få komma ut sen då jag kunde hosta så mycket jag bara kunde? JA!
Serverandet gick i alla fall gick finfint och jag hade supertrevligt med tjejerna där bakom den stängda köksdörren. Vid elva började vi dra oss, jag fick ett infall och tog bussen till mister istället för hem. Det var underbart att få ta av sig serverarkjolen, hoppa i pyjamast-shirten och krypa ner under täcket med honom. Och då hostade jag inte allt för mycket heller så jag störde nog bara litegrann. Vaknade supertidigt på morgonen men kunde som tur var somna om och när klockan var lagom mycket mös vi lite innan det blev frukost ute i solen på framsidan. Baguette med chokladskivor på, mums! Efter frukosten jäste vi lite och tog sen en tur till marknaden och kikade. Den egentliga anledningen var såklart att köpa remmar! Det råkade även bli en påse brända mandlar...

Nu har jag även hunnit plugga, haft morsdag-fika nere hos mormor och morfar och pluggat lite till. Och jag har äntligen fått gitarrböckerna av mormor så nu jäklar ska det spelas. Jag ska bli en gitarrgudinna!

Mister väntar nu i luren, my lovely biter, så nattinatt!

2008-05-25 | 22:42:18 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback