Onsdag

Dagen kan sammanfattas med ett ord: Mr.Handsome. Fast det där var väl kanske iofs två....

Sovmorgon idag som var hur skönt som helst och sen sånglektion första lektionen. Den gick väl sådär eftersom jag har en liten kråka som bråkar i min hals just nu och låten jag har i läxa är ganska krävande. Vi körde på lite andra grejer, mest teknik innan vi gav upp och jag stack iväg till matsalen. Lunch tillsammans med Robin och Kristian och sen en snabbpuss med mister innan idrotten. Spelade lite volleyboll, slaklektion sådär, och sen upp på möte om showen i danssalen. Det gick förvånansvärt bra tycker jag, men jag hatar fortfarande när klassen ska försöka komma överens, speciellt om låtval. Det går helt enkelt inte! Sen är det så jobbigt eftersom det är många som inte "vill göra folk sura" så de säger inte vad de tycker och tänker rakt ut utan mumlar lite för sig själva istället och sen är de griniga över det. Speek up för tusan!

Mister följde med mig hem efter skolan och vi kröp ner i soffan för att kolla på film. Den visade sig vara ganska seg så mister sötnos fell asleep på mitt bröst. Jag märker på två sekunder när han somnar eftersom han börjar rycka i kroppen. Först en arm, sen ett ben, hela honom osv... Jag log lite för mig själv och fortsatte titta på filmen. Efter ungefär en kvart vaknade han med ett ryck och satte sig upp. Så blev han tomatröd i hela sitt härliga nyvakna ansikte eftersom han insåg att han hade dreglat på mig. Vad sjutton, I don't care! Han sov, som han själv har sagt en gång i tiden, på "riktigt" eftersom han dreglade. Det är det som är huvudsaken. Cutiepie!
Vid halv fem tog vi med sällskap av Valentino bussen upp till kvällsskolan med ett snabbt stopp på willys för inhandling av mellanmål dvs marabou daim, daim med smak av berries och en toblerone. Man behöver ju energi när man ska vara duktig och "plugga"! Fast det blev inte så mycket sånt, litegrann men inte så mycket som det borde men skitsamma. Mister och jag pratade och skrattade mest, och åt såklart. Sen var det min tur att skämmas. Herrn gick nämligen iväg för att dricka och dom som känner mig vet ju att jag aldrig kan vara tyst. Så jag satt och småsjöng på en låt, den här gången Feelin Good, som vanligt medan jag satt och skrev gemu. Jag började tycka att herrn hade varit borta ett väldigt långt tag för att bara gå iväg och dricka men tänkte att han säkert stannat för att snacka med Gustav eller någon på vägen. Så efter drygt två tredjedelar av låten tittar jag upp och där står den jäkeln i dörren och tjuvlyssnar! Jag slutade på en gång och blev knallröd i hela ansiktet så där fick han sin hämnd. Men jag blev väldigt glad trots pinsamheten, han sa att han tycker om när jag sjunger...

Dagen har varit lovely med mycket skratt och mys med personen jag älskar mest in the whole wide world! Det känns så sjukt tryggt och skönt att spendera tid med mister, man blir bara så glad av honom.
I'm a very, VERY lucky girl!

Imorgon blir det nationella, dans och klippning av mitt hår! Äntligen blir jag av med den här jäkla risbusken, can't wait! Och mer mys med min älskling i tekniksoffan på morgonen innan vi börjar. Bästa starten på vilken dag som helst....


2008-05-14 | 22:57:18 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback