Musikterapi

Jag vill verkligen känna att jag inte har något kvar. Ibland luras jag och tror att nu, äntligen, kan jag slappna av. Så minns jag naturen. Jag kan inte bara sätta mig ner och göra ingenting, jag måste plugga. Jag vet att jag gnäller om detta skitprov hela tiden, ursäkta. Just nu blev allt bara så jobbigt. Jag vill aldrig bli vuxen, jag orkar inte. Bara lyssna på musik...

Idag blev vi bjudna på bullar av Erland, precis som han hade lovat, och dessutom hade han gjort en liten frågesport till oss. Vi trodde ju såklart att det skulle gälla matte men det visade sig att han hade skrivit ett litet rim om varje person som han har haft i vår klass under året. Den mannen alltså! Helt otrolig! Jag blir lätt rörd nuförtiden tror jag... Efter datakunskapen, som vi fick gå tidigare ifrån, gick jag ner och fixade mina rester i idrotten. Iskunskapsläxförhör och beeptest. Läxförhöret fick jag ett fel på, 24/25, och på beeptestet sprang jag till nivå 10.3. Tio var mitt mål, det bästa jag sprungit innan är nio, så jag var nöjd. Jag tog en snabbdusch och tog sen bussen hem till mormor och morfar eftersom min snälla moster skulle ge mig en ny väska till skolavslutningen. Det blev en tripp till centrum och jag hittade en som jag har suktat efter förut, finfint! Nu ska det plockas undan hemma och packas eftersom jag far iväg till pappa i helgen. Det blir så lätt att packa nu när det är varmt ute, bara shorts och t-shirt + en klänning är allt som behövs. Inga komplikationer där inte, skönt.

Om en vecka är det sommarlov och vad ska jag göra?


2008-05-30 | 16:56:58 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback