Lördag

Gårdagen blev en heldag/kväll/natt med mister. Efter skolan behövde jag packa lite och efter ett snabbt stopp på Willys för att köpa kvällens snacks så for vi till Trollsta. När vi kom fram ville pappa Jens att vi skulle komma och lyssna på en grej. Dom håller nämligen på och borrar bärgvärme på deras tomt och vi fick oss en liten demonstration på hur djupt borrhålet egentligen är. Lillebror Måns släppte ner en enkrona medan Jens tog tid på hur lång tid det skulle ta för den att nå botten. Efter vad som kändes som en evighet hörde vi ett litet plopp när den slog emot vattenytan. Trettioen sekunder tog det. Det kallar jag ett djupt hål!
Jag och mister mös lite till och från medan vi hjälpte till med matlagningen. Det blev en riktig brakmiddag där menyn bestod av grillat med råstekt potatis och vitlök, grillade majskolvar, yoghurt med pressad vitlök och grillad Halomi. Jag och mister rullade in i sovrummet och la oss för att kolla på film, Kill Bill 2. Efter mys satte vi på en till att somna till, Love Actually, och båda somnade snabbt i en kram.
På morgonen fortsatte vi våra brakmål, frukost med te, juice och mackor. Jag blev väldigt nöjd över att få dricka vaniljteet, mumma. Och det blev inte vilket pålägg som helst på mackorna heller, choklad! Jag som är en sån chokladoman kunde inte må bättre. Vi gjorde lite allt möjligt innan min papi kom och hämtade mig vid ett. Mister samlades till sin A-lagsmatch vid två och vi åkte till kalas för små kusiner i Huddinge.
Nu har jag suttit och letat låtar till avslutningen på Telegrafen och jag måste säga att det går så där. Jag har hitills lyckats skrapa ihop två som defenitivt ska vara med och sen två eventuella. Det är lite svårt att hitta låtar när man inte har någon titel eller artist att gå efter. Det är bara att leta runt på youtube och lita på magkänslan. Fem låtar ska det bli så jag tänkte försöka hitta tio så Maria och Yvanna kan vara med och tycka.
Förhoppningsvis kommer mister förbi för att sova över men först hade han läxor att göra. Nu är det dags för mig att ta en paus med fruktsallad... Toodeloo!

2008-05-17 | 20:31:34 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback