Kärlekskrank musiker. Finns det något bättre?

Så går det när ens man är ute och far och flyger på andra sidan jordklotet! Man blir galet kärlekskrank helt enkelt...
Ganska roligt tycker jag, att sitta på lets sing it och hitta texterna till alla sina favoriter och se hur bra texterna passar in. Kanske inte så kul för er att läsa men det skiter jag i! Taha...
Som det flesta av er säkert förstår, ni som känner mig bra i alla fall, så är alla ljuvliga texter från den ännu ljuvligare Peter Jöback. Han är, förutom mister, den finaste mannen som går på denna jord. Hans sångröst är guld värd!
Alla inlägg förutom den senaste, High and dry, som sjungs av en annan skön snubbe, nämligen jazzsångaren Jamie Cullum. Det är något särskilt med den låten. (Varning, snacket om känslor kommer komma tillbaka nu!)
Den representerar mycket för mig. Jag får alltid en slags glad ledsam känsla av den. Det känns som att det är något tråkigt som har hänt men istället för att gråta så accepterar jag det. Nu är det ju inte så, det är bara känslan jag får. Jag kan också känna helt ren lycka och kärlek när jag hör den. Den handlar inte ens om det men ofta när jag lyssnar på den så tänker jag på min älskling. Dessutom så är den så grymt skönt musikaliskt. Pianot är underbart, det har en bra jargong och mot slutet, när bongotrummorna kommer in, känner jag alltid totalt lugn och frid. Lite därför som den även är min godnattlåt. Jag lyckas alltid lyssna på hela innan jag somnar och jag drömmer alltid bra drömmar efteråt, om jag drömmer något alls. Sömnen efter High and dry är prisbar och går inte att ersätta.

Tänk egentligen hur mycket musik kan betyda för människor. Tänk hur mycket en melodi med några meningar sjungen av en speciell person eller ett speciellt band kan göra, kan förändra. Jag är så glad att musik finns och att jag får chansen att hålla på med det så mycket som jag gör. Jag vet inte riktigt hur mycket musiken betyder för mig men jag vet att jag måste ha den omkring mig. Alltid. Mamma brukar säga att man vet vem utav oss systrar det är som lagar middag om kvällarna när hon kommer in genom porten och redan där hör Peter Jöback eller annan musik på högsta volym. Oui, ces't moi. Who else?
Man kan skratta, gråta, tycka synd om sig själv, minnas, skapa framtid, kyssas och dansa hela natten lång för att bara nämna några saker man kan göra till musik. Musik kan frammana alla känslor man har i sitt register och i en salig blandning. En i taget eller alla på en gång.
It's just that simple...

2008-05-03 | 01:10:11 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback