6

Har försökt att vara duktig och plugga matte nu ikväll men det verkar som att min kropp strejkar på något konstigt vis. Ögonen går knappt att hålla öppna, handen krampar efter två tal och hjärnan är på något annat håll... Då finns det helt enkelt inte något annat att göra förutom att ge upp. Så det gjorde jag och har nu suttit och kollat på american idol och druckit kaffe. En 17-årig kille sjöng för inte så länge sen, kommer tyvärr inte ihåg vad han heter, men har var sjuk! Man blir så avis när man ser folk som har fötts med en sån fantastisk sångröst. Det är en sån stor skillnad på honom när han var på och utanför scenen. När han är on stage kan man inte tro att han bara är sjutton år, hans röst är så mogen och han ger ett vuxet intryck. Sen när dom intervjuade honom efteråt fnissade han som en liten tjej. Kul kille! Sjukt duktig!

Naturkunskapsprovet känns bra hitills men man vet aldrig. Den här gången hade hon gjort ett större prov med flera flerpoängsfrågor och med en maxpoäng på 47. Då trodde jag att MVG-gränsen skulle ligga runt 40 men ack så fel jag hade! 42-43 kommer den att ligga på vilket kommer göra det ännu svårare att få det där jäkla MVG:et eftersom det finns så många fler poäng att tappa på vägen. Jag och Yvanna var långkörarna, vi satt nästan hela tiden ut, och jag tog fembussen hem. När jag skulle kliva på skojade busschaffören och nämnde något om att jobba över i plugget. En tant svarade direkt och frågade om jag hade fått kvarsittning. Ser jag ut som en buse? Jag skrattade och svarade ja lite försiktigt innan jag fortsatte bakåt i bussen. Jag var snabb med att ta upp min bok så dom inte skulle tro att jag var en total idiot...

Natten i lördags visade sig även att bli en riktig självförtroendehöjare för min del. Robins pappa sa upprepande gånger hur duktiga han tycker att vi tvåor är och att vi ska ta vara på den gåva vi har fått och att vi måste spinna vidare på den även efter gymnasiet. Han tycker dessutom att jag en är jäkel på att sjunga och det är ju aldrig fel att höra. Sen när en utav gästerna, någon fyrhjulingsnubbe - väldigt trevlig faktiskt, skulle säga hejdå till Robin så såg jag att han pekade på mig och sa något innan han gick. Efteråt kom Robin fram och berättade vad han hade sagt.
Hon som sitter därborta är väldigt söt.
Han menade det som en liten hint till robin tror vi, och när han sa att det inte var på det viset skakade han bara på huvudet.... Jag och robin? Han anade visst ugglor i mossen (rebbs!) eftersom det redan är bestämt att robin och jag ska ha barn ihop. Jag ska sköta allt hemma och försörja familjen i utbyte att robin lagar kycklingcurryn minst en gång i veckan. Very good combination! Mister ska såklart också vara med på ett hörn, både för min och robins skull. Men mest min, även om robin kanske säger annat....

Bedtime! Nightynight!


2008-05-05 | 22:20:30 | | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» pöölin

Nu blir jag fundersam..
vad tusan döper du alla inlägg till 6 för?
Hm?!?

2008-05-06 // 17:58:42
» Pöölin

MIN kropp stejkar med mot matte..eller snarare mig hjärna..:P

2008-05-06 // 21:24:38
» Amanda

Haha, endast av den töntiga anldeningen att det igår var sex dagar kvar tills jocke kommer hem :p
Idag är det bara fem!! :D

2008-05-06 // 22:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback