6

Långhelgen, "lill-lovet" or whatever you wanna call it, är nu slut. Lite nyttigt har jag gjort såsom att plugga och städa ur garderoben. Sovit lite har jag gjort men som vanligt så är jag långt ifrån utsövd. Men what the hell, sommaren är inom räckhåll, idag är det nämligen exakt en dag kvar tills jag slutar skolan. Vid den här tiden om en månad kommer jag sitta i hamnen med the gang och äta en bägare med tre kulor glass från Lejonet&Björnen. Choklad, jordgubb och blåbär, inga wild cards här inte! Så skönt det kommer bli! Men sista sommarlovet? Nej usch, så får man inte tänka....

Lördagen, kalasdagen, blev en riktig höjdare. En kanondag/kväll/natt! Först bar det ju iväg till Tullinge och farmor&farfar och jag måste säga att mina buss-istället-för-tågupplevelser har hitills varit klart godkända. Väl framme bjöds det på grillat och potatis med tårta till efterrätt på altanen. Vi fik en urgod förrätt, grillad grekisk ost, sallad med jordgubb och balsamvinäger och lite parmaskinka på toppen. Mums! Det är en utav det bästa, men ibland även sämsta, sakerna med farmor och farfar. Dom prövar hela tiden nya grejer i köket och för det mesta blir det asgott men ibland total katastrof.
Vid fyra var det dags att bege sig hem till Robin och på 783:an stötte jag på Rikard så vi gjorde sällskap. Framme vid söder enby mötte Kristian upp oss och så spatserade vi iväg. Det blev väldigt många handskakningar eftersom det var ett mixat vänner/släktkalas men jag måste säga att det blev myckt roligare än vad jag hade trott. Mister saknades förstås men kvällen blev verkligen urmysig och jättelyckad. Jag fick min efterlängtade currykyckling och fick även veta av Robins mamma att hon hade tänkt på mig när hon lagade den. Till efterrätt blev det Sorundatårta som jag faktiskt var lite rädd för. Jag har bara smakat det en gång i mitt liv, för väldigt länge sen, och då tyckte jag att det var superäckligt. Jag blev glatt överraskad när det visade sig att det var asgott och både en och sen flera bitar slank ner i min mage. Sällskapet var super: kristian, robin, rickard, jennis, elin, jacob och jag hade, tycker i alla fall jag, väldigt trevligt! Det blev många höga skratt som till exempel när stackars rickard fick spermier i ögat. Så mycket har jag inte skrattat sen mister åkte. Han fick såklart inte en riktig spermie i ögat utan det var bara jacob som råkade peta honom med en drink som såg ut som en spermie. Jag tog kort på den, dock med Kristians mobil, så bild kommer så småningom. Alla gäster fick en privat konsert av robins band som visade sig vara grymma! Jag gillar egentligen inte den sortens musik men jag blev mäkta imponerad. Särskilt av jeppe som jag inte ens visste kunde sjunga. Att han vågar ställa sig och sjunga i den miljön med en publik så tätt inpå och dessutom göra det grymt är asbra!
Det kändes som om kvällen aldrig skulle ta slut men vid halv fem hann  tröttheten ifatt så jag och kristian promenerade hem till honom. Det var en härlig känsla att gå hem i den ljusa vårmorgonen till fågelkvittret. Vi sov några timmar till klockan tio innan vi åt frukost och låg sen och stekte på verandan tills jag behövde åka hem. Resten av dagen bestod av plugg, plugg och mera plugg. Jag åt en snabb middag med pappa och syrran framför teven och champions leauge-finalen och pluggade sen tills jag skulle sova.

Jag fick prata med mister på msn igår också, väldigt happy av att få prata "direkt" med honom istället för via sms som kostar skjortan. Missmissmissmiss! Men snart är han hemma!

Nu blir det sista minuten plugg innan naturprovet som börjar klockan tre. Wish me luck!


2008-05-05 | 14:07:57 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback