4

Min mamma säger att jag har bränt mig på näsan. Undrar om någon annan gjorde det? En sak jag dock är ganska säker på är att estettvåorna nog kommer ha ganska ont i axlarna imorgon. Förutom dom (magnus) som mest hade lyxen att få ligga ner och hojta paddla lite då och då.
Jag pratar såklart om vår kanotpaddlingeftermiddag! Jag var både spänd och förväntansfull när vi kom ut till muskan. Lite läskigt var det också såklart, på yvonne lät det som att bada var en självklarhet när man paddlar kanot. I åttagradigt vatten. USCH! Jag fick paddla med Tina på ditvägen och sandra på hemvägen. Och jag måste säga att ditvägen kändes helt hopplös. Vi skulle ta oss från ena sidan sjön till den andra, fika och sen bege oss tillbaka. Vår kanot kom toksist och jag lovar, det enda som fick mig att paddla överhuvudtaget var tanken på min fika i väskan. Det var pissjobbigt att paddla, inte för att jag är en klenis, vi hade motvind hela tiden. Försök paddla i det! Jag kan säga att det går inte, man står stilla hur man än försöker. Vi i alla fall, jag vet inte vad de andra hade för mirakelkanoter och paddlar. Det var kul i alla fall, även fast jag blev otålig på slutet då jag bara ville komma hem och plugga matte. Jag sprang till ösmo station för att ta 783:an men väl där kom jag på att den inte gick därifrån så jag fick kuta upp till centrum, utan någon klocka att kunna hålla koll på tiden med. Tur som jag har har så kommer bussen efter att jag har stått och pustat i ungefär trettio sekunder. Den var lite sen, typ två minuter, men ibland ska man ha tur också. När jag väl kom hem var det bara att (högst motvilligt!) sätta sig vid matteboken och börja. Nu är jag klar efter endast en halvtimmes paus framför Men in trees. Som vanligt har jag insett att jag borde börjat plugga tidigare. Men den här gången gick det faktiskt inte, naturen var ju ivägen, så det är inte helt mitt fel i alla fall.

Det kommer bli så skönt imorgon när matteskiten är över! Och som det känns nu så skiter jag faktiskt i om jag får ett G. Jag tänker ändå inte bli civilingenjör... Egentligen så ska jag ju börja skriva idrotten imorgon, och visst jag kan börja lite smått, men efter skolan ska jag hemma till papi och bara slappa och umgås. Mys!

Hihih, dagarna går fort nu! Snart är det ju redan torsdag och idag fick jag reda på att sötnosen landar redan på lördagmorgon! Men jag ska inte komma som en tornado precis när dom har kommit hem och så, dom måste ju få komma hem och ta det lite piano innan jag kommer och stör. Men om dom inte har något emot det så... Fast jag har ju dans på vågen hela lördagen, klar till nio på kvällen. Men då får vi ju heela söndagen! Ååååh, can't wait!

Sexypapa, sockerapa, sugarmoneky

2008-05-07 | 22:37:22 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback