Torsdag

Idag är det min "varahemma&slappa-dag" och vad är det jag måste göra? Jo, plugga äckelpäckelmatte!
Prov imorgon och jag känner mig ganska nervös. Fast jag kommer plugga hela eftermiddagen/kvällen idag och så får jag en timme på matten imorgon också så det ska nog gå vägen. Jag har ju insett nu att jag faktiskt får ta och nöja mig med ett ynka G i Matte B. Det är helt enkelt inte min grej, det där mad tal och andragradsekvationer.

Sovmorgonen var väldigt trevligt men väldigt kort. Lillasyrran kom in och väckte mig imorse vid halv sju och då sa jag till henne att hon skulle väcka mig om en timme igen eftersom jag har sovmorgon. Efter vad som känns som 5 minuter kommer mamma in i sovrummet, drar upp persiennerna och säger att det är dags att gå upp. Jag blir lite smått irriterad och mumlar under täcket att jag faktiskt har sovmorgon idag. Jag vet svarar hon, klockan är 20 i 8 nu. ÅÅÅÅH! Så jag fick allt lov att snällt gå upp ur min varma, sköna säng till slut. Jag fick sällskap på bussen av mami som skulle åka in till stan på sin lediga dag och av en morgonskrovlig Joakim i telefonen.
Idag har jag bara haft kulturhistoria där jag forskar om mässa, matett och madregal alltså musik från renässansen och matte. Lång lunch med mysjoakim och kristian där de två tar över Robins mobbningsroll mot stackars lilla mig. Ni skulle bara veta all skit jag får!
Nu har jag varit en snäll samarit åt Kristian som skulle ha körlektion kvart över tre. Vi slutade ju nämligen 5 över halv två idag och han hade ingenting att ta sig för så vi åkte hem till mig och åt cocosbolldeg á la Kristian. Det behövde vi båda, lite socker alltså, för att orka med resten av den här dagen. Nu har han åkt och jag ska ta mig i kragen med matten istället för att sitta här framför datan och hålla på med oviktiga saker.
Men det är så svåårt!
 
image11

Den här råkade min mamma hitta åt mig på La Redoute...
VILL HA!!

2008-03-13 | 15:20:43 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback