Torsdag

Imorse hade jag sovmorgon men det blev gå upp som vanligt eftersom jag behövde skriva färdigt min moderna, poetiska Ragnarök. Den blev på 4½ sida och allt blev skit. Jag måste verkligen lära mig att inte skriva så jäkla detaljerat och mycket hela tiden! Har skrivit en ny nu i alla fall, på bara en sida. Hoppas att den duger...

Skolan flöt på, medan Monica läste folks Ragnarökar så passade jag på att sova lite på bänken och efter lunchen så var det minsann bara matten kvar. Erland gick igenom VG-uppgifter på tavlan och jag hängde faktiskt med, för en gångs skull! Ska ta med matteboken hem till papi i helgen så får mattegeniet hjälpa mig. Får se hur länge hans tålamod kommer hålla. Efter skolan följde J med mig hem så han äntligen fick se mina Grödby-stearinljus från Ikea. Dom blev godkända, tror jag, så nu är det fritt fram att elda. Förövrigt så ser resten av mitt rum ut som ett flickrum enligt mannen, vilket jag i och för sig kan förstå. Ännu en bra anledning att flytta hemifrån! han behövde åka hem halv 5 så jag, som den getleman jag är, följde honom till la train. Sen skrev jag på Ragnaröken och tog bussen upp till Arena för att äta med Kristian och Robin som tidigare under dagen hade tackat nej till pannkaks/skrivarstuga hemma hos mig. Deras ragnarökar var nämligen inte heller klara. Men en pizza satt inte helt fel måste jag säga. Sen bar det av det kvällens höjdpunkt: Jazzkonserten! Vi har nämligen fått biljetter av skolan till en konsert på Folkets Hus, där Buba Jazzband skulle spela. Jag var lite skeptiskt till en början men det visade sig snabbt att dom var grymma. Jag älskade the baseman, han var otrolig! Dom som hade ordnat det ville snacka med oss hela tiden, bland annat Gösta, skolfotografen. Det var jag, jennis, kristian, robin och sen några treor + ett helt gäng pensionärer. Men det var kul, stämningen var på topp och det var en helskön kväll.
Nog har jag väl tjänat in lite vuxenpoäng nu? ;)


2008-03-06 | 22:51:51 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback