Tisdag

Jag skrev ett aslångt inlägg igår som bara försvann när jag skulle spara det. När jag sen loggade in på nytt så hade inlägget sparats, men bara typ en femtedel av det så det blev inget. Men nu blir det!

Gårdagen blev en ganska slapp dag. Fast morgonen blev stressad eftersom jag (som alltid!) tror att det är så lång tid kvar tills jag måste gå och så vips glider bussen förbi precis när jag kommer utanför dörren. Men det var tur, jag hade nämligen glömt mina nycklar på byrån. Så jag fick gå till skolan, i en väldigt snabb takt måste jag säga, för att inte komma dit så sent. När jag väl kom fram var jag som en tomat i ansiktet och lagom fuktig på ryggen. Soo cosy! Men på den tiden som fanns innan min lektion började så hann jag lugna ner mig och få tillbaka en bra puls. Det var så (lagom) varmt och mysigt nere i soffan men så fort jag kom in i klassrummet så började frysa som en liten gris. Och jag vågade inte gå upp och hämta min tjocktröja för jag var rädd att bli utelåst. Innan lunch hade jag bara en lektion istället för två så vi fick gå tidigare men vi hade ett oförberett engelskaprov som var ganska svårt.
På lunchen blev jag mobbad för att vara en, som joakim så fint utryckte sig, tjurkärring. Jag var inte ens sur! Det är bara lite svårt att spela oberörd när man hela tiden blir hackad på ;)

Till min stora glädje så var min GEMU inställd så jag spenderade min 2½ timmes håltimme nere i mjuka soffan hos teknikarna. Det var tänkt att jag skulle göra naturläxan som jag glömt men det gick inge vidare så jag gav upp efter ett tag. Vi tog reda på vad vi har för blodgrupper, jag har A-. Jättelätt, A som i AMANDA! Vi retade Petter för att han hade svart blod men det visade sig snart att det var Annelie som var den konstiga med sitt ljusröda blod. Vi fick sticka hål i fingret och trycka ut blod i tre små skålar och sen doppa i vätska för att se om man var A eller B, positiv eller negativ. Roligt, roligt! Efter naturen blev det en snabb promenad igen, den här gången till tåget för att åka till träningen. Jag fick mysigt sällskap på tåget av en räddare i nöden som bjöd på choklad. Jag upptäckte nämligen på tåget att jag även sprungit ifrån mitt mellanmål där på morgonen. Den där Bountyn satt fint i min "lilla" mage!
Träningen gick bra och efteråt blev det som vanligt gossip med Sandy. Jag älskar måndagar, gossipday!

Idag, tisdag, har varit en bra dag. Jag fick inte ha några trummor men det gjorde inte så himla mycket, jag kände mig inte så taggad på det. Ensemblen var faktiskt kul den här gången, vi började med en ny låt.
She's like the wind med Patrick Swayze från Dirty Dancing. En underbar låt! Vi hann dock inte komma så långt men det var kul ändå. Kristian kom in och kraxade en stund efter att ha sjungit My Sharona några gånger, det tär på rösten att rocka...
Nu ska jag gå och läsa och skriva en ansökan om sommarjobb på Kvantum som jag ska lämna imorgon. Hoppas verkligen att jag inte är alldeles för sent ute, då blir det sista chansen:
Köra ut tidnigar med mormor på nätterna hela sommaren. Men hur kul är det? Jobba på nätterna och sova bort hela dagarna... Inte kul!

I'm walking on sunshine honey :)


2008-03-11 | 15:14:10 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback