Tisdag

Det är inte bra det här... Att jag inte sover menar jag. Jag gick inte och lade mig så värstans tidigt någon av dagarna på lovet och jag har ju en tendens att inte kunna sova längre än 10 no matter what. Det börjar ta ut sin rätt nu tror jag, i alla fall på hur seg jag är. Jag ser nog förhoppningsvis inte så himla trött ut och egentligen så klänner jag mig inte så trött heller. Äh, skitsamma! Sova kan jag göra någon annan dag... Men jag kan säga att sena kvällarna/nätterna har varit TOTALLY WORTH IT!


Idag vaknade vi tröttisar på dansen i alla fall till litegrann. Vid 10 över 9 gick nämligen brandlarmet så off we go till vår "lyktstolpe" som varje klass har fått som samlingsplats. Jag tackar min lyckliga stjärna att jag hade med mig väska och jacka till dansen för det värmde gott när alla andra som inte fick gå till sina skåp stod och frös i den iskalla vinden. Och ändå gnällde jag nästan mest av alla, jag skäms lite... Till slut fick vi i alla fall gå in igen och gå tillbaka till lektionerna. Det vi började med idag på kulturhistorian är så sjukt roligt! Renässansen, väldigt intressant och kul tycker jag. Fast det brukar jag tycka allt är i början. Efter lunchen hade jag trummor vilket gick bättre än vad det gjort på länge, asskönt! Dessutom fick jag lite komplimanger för mitt spelande, det värmer alltid i min lilla trumsjäl. Ensemblen var väl sådär, min grupp spelade samma låt hela lektionen, 1 timme & 50 minuter, och vi kom inte ens speciellt långt kändes det som. Menmen, det kommer väl börja rulla på snart hoppas jag, annars blir jag lite ledsen tror jag. Efter skolan blev det kulturskola för att sjunga Dead ringer for love och sen träning med tjejorna. Jag hade gjort min läxa och visste precis vad jag skulle öva på och träningen blev faktiskt ganska rolig. Vi fick ha musik i bakgrunden vilket var kul, jag får alltid lite extra "push" då :)
Dessuto lärde jag Carro ett riktigt hett dansmove. Gå ner lååångsamt samtidigt som du rullar höfterna. När du väl är nere, shakea boobsen och hoppa lite upp och ner innan du tar lite sats pch reser dig upp lååångsamt med frestande, putande rumpa. GRR! Ni kan ju gissa vad vi gjorde resten av träningen? Low, low, low, low....

Imorgon är det kulturskola igen och sen äntligen dans som det känns som att jag inte har haft på evigheter. Två veckor är kanske inte en evighet men jag saknar den verkligen, det är så grymt kul!

Bara 379 sidor kvar....


2008-03-04 | 21:54:56 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback