Söndag

Jag tänkte skriva det här inlägget för lördagen men nu är den faktiskt tre minuter över tolv så jag tänkte vara korrekt och döpa inlägget till söndag.

Mina senaste lovdagar blir lätta att berätta om eftersom jag har bott hos J två dagar. Eller bott och bott, stannat över kanske jag ska säga istället. På onsdagskvällen sov i alla fall jag över hemma hos min moster och på torsdagen låg vi i soffan hela dagen, hade en "hotellfrukost" och tittade på film. Vid fem åkte jag hem och sen mötte jag och syrrorna mami vid thaien nere vid estö för att hämta mat. Kyckling röd curry blev det för mig, det är bara för gott! Efter maten duschade jag, packade väskan och sprang ner till bussen för att åka till J. Han har ju varit sjuk så jag blev glad av att äntligen få träffa honom igen! På vögen så åkte jag förbi sunnerbyhallen där jag såg hans stackars lagkamrater ha träning i snön. Det var han minsann glad över att han slapp och det är nog ingenting jag skulle vilja ha gjort själv. Tackar gudarna för att jag håller på med en inomhussport! Väl framme så mötte han mig i mörkret och vi promenerade den korta biten tills hans hus. Det känns fortfarande lite konstigt att följa med honom in istället för att fortsätta till farmor och farfars gamla hus på andra sidan vägen. Fanns jag börjar känna mig hemma hos honom nu :)
Det blev efterlängtade parlamentet och lite film så var det dags för sängen. Jag kollade på Gothika medan J låg och "vilade ögonen" på min mage. Efter en stund la han sig istället tillrätta bredvid mig och ganska snart hörde jag snarkningarna. Men vadå? Han var ju vaken! Trodde han ja.... Vi gick och borstade tänderna och somnade nog ganska fort i varandras armar. Eller J somnade på två röda, det var jag som tog lite mer tid på mig.
Vi sov ganska länge och fredagen spenderades på J's rum och ute i solen på promenad runt i området. Det var inte så mycket nytt som kommit till sen jag sist satte min fot där, förutom ett hus som var ganska nybyggt men som redan var till salu. På tillbakavägen höll vi på att bli rammade av en bil. Eller inte rammade, men han körde fort och var tydligen fast besluten att skvätta ner oss eftersom vögen var full med smält snö och vatten. Det är ungefär samma sak som att bli rammad för mina stackars vita converse. När vi kom tillbaka hade vi lite skoj inne hos J och sen tittade vi på Donnie Darko. Fyfan, jag kommer aldrig mer kunna träffa eller se en person med namnet Frank igen utan att tänka på en äcklig kanin med en ännu vidrigare röst. Kirsi och Jens, J's folks, bjöd på en superb middag med lite chitchat om Thailandsresor, sport och min farmor & farfar. Mucho trevligt! Efter mate drog vi oss tillbaka in till J där han var så snäll och plågade sig igenom hela Lets Dance- finalen med mig under täcket. Efteråt vet jag inte riktigt vad vi skulle ha gjort, men det blev nog inte som vi tänkt oss. Jag hittade ett väldigt skönt ställe på J's axel och två sekunder senare snarkade jag för fullt. Har i alla fall han sagt... Min tur att vara trött alltså. Jag vaknade en stund senare och då var det hans tur att somna sött. Vi tittade på TV, sov och snarkade ikapp lite till och från fram tills klockan var halv två då vi fortfarande låg under en fleecefilt fullt påklädda. Jag bestämde att det var time to hit the sack så vi klädde av oss och kröp ner under täcket istället. Jag hittade det där sköna stället igen och sen sov vi som stockar.

Idag så var J så snäll och lade ner alla Hoosiers, förbandet på James Blunt, låtar på min mobil så nu kan jag lyssna på dom hela tiden. Vi lyssnade lite innan frukosten och då fastnade en speciell liten melodi i mitt huvud som även oskyldiga Kirsi fick på hjärnan. Jag fick lov att verkligen anstränga mig för att inte nynna på den hela tiden, men den satte sig som berg! Kvart i två tog jag bussen hem, eftersom jag var tvungen att plugga, och jag sov hela vägen ner till nynäs och vaknade upp i centrum. Bussar kan vara riktigt sköna att sova på ibland. Speciellt om man har lite Jamie i öronen. När jag kom hem tog jag en matbit och satte mig sen för att plugga. Kvart över sex åkte jag ner till centrum för att kolla på jazz med Robin & Kristian. Kvällen blev trevlig och jag kom hem igen vid kvart över tio efter att ha varit snäll och vänta på 848:an med grabbsen.

Imorgon är det plugg med stora bokstäver som gäller! Önska mig lycka till...

2008-03-30 | 00:33:21 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback