Söndag

Update nu, jag har ju faktiskt inte skrivit sen i torsdags. Jag kanske har ett liv i alla fall? :)

Matteprovet i fredags gick bra tror jag. Erland skrämde mig lite med att säga att om man vill ha G så borde man sitta minst en timma. Jag satt 55 minuter, sen kändes det som att det inte kunde bli bättre än så. Och det var ju bara fem minuter ifrån så det borde vara lugnt. Efter provet kilade jag ner till stackars Joakim som slutar klockan tio över tre på fredagar (haha!). Jag fick sitta med i klassrummet där det var full rulle. INTE! Alla satt som dönickar och bara ville åka hem. Fast Gustav livade upp stämningen med lite vissel och jag och jocke satt och jämförde nyckelpigsbilder med varandra. Dennis visade en bild på en brinnande bil som han tagit. På natten hade han nämligen hört en stor smäll och kilade ner för att kolla. Han bor vid stationen och det var där på parkeringen som en bil brann för fullt. Han och hans pappa ringde brandkåren och passade samtidigt på att ta några bilder. Jag tittade inte när han visade den för jocke, han hade lagt upp den på bilddagboken, men jag hörde att han sa:
"Stackars ägaren till bilen som står bredvid"
Och vem var ägaren till bilen bredvid? Jo, min kära fader som lämnat den där på torsdagsmorgonen när han åkte till jobbet. Han sov över hemma hos sin flickvän i Sollentuna, därför fick den stå kvar där. Otur elller vadå?! Man kan ju inte göra annat än skratta. Så nu är hela vänstersidan typ bortsmält, glaset har spräckts och så vidare. Det roliga är att polisen har varit där och satt upp ett band på bilen men dom har inte hört av sig till pappa. Han fick en lagom chock när han kom hem från jobbet på fredagseftermiddagen och skulle ta bilen hem från stationen...

Joakim följde i alla fall med mig hem efter skolan. Vi tog oss lite mellanmål, kollade på tv och mös i soffan tills mamma kom hem och det blev dags för middag. Tunnbrödrulle, mums! Sen kollade vi på tv och tjockade oss med choklad och chips till Let's dance. Och jag vet, det är inte mannens favoritprogram, så därför jag tackar så mycket för att han tittade ändå. Vi gick och lade oss ganska tidigt för att vara mig nuförtiden, halv ett, och pratade och mös lite grann tills ingen utav oss kunde hålla ögonen öppna längre. Det blev inte så lång sovmorgon igår för jag skulle iväg till Jordbro för att stå i caféterian och sköta seket med laget. Efter en lång brakfrukost så tog han och jag en promenad bort till stationen för att vänta på hans buss och mitt tåg. Vi passade på att titta på papis bil också medan vi ändå var där. Jag kom hem igen vid 5 och då var hela släkten hemma hos oss för att fira Linas födelsedag. Så det blev bara att duscha och byta om lite snabbt och sen blev det urgod mat, saffranspasta med räkor och kyckling, fika och melodifestival. Idag har jag dessutom träningsverk i mina klena små armar efter att ha dansat runt med min treåriga kusin på höften till melodifestivalskivan i flera timmar. När vi gick ut och tog en godispaus så sa hon till sin mamma att det är jobbigt att dansa. Hallå? Vid det laget var jag en blöt fläck på golvet...

Nu är det dags för en tidig middag och plugg! Rester från igår, YUMYUM! :D

2008-03-16 | 15:47:40 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback