Onsdagkväll

Time again!

Lagom slapp dag i skolan även idag, förutom det lilla missödet med sången imorse. Mitt lunchsällskap dök till slut upp och vi tog en liten promenad till Kvantum för att köpa upp oss lite. Eller rättade sagt, HAN, skulle köpa upp sig lite. Vindruvor, såklart, men även lite energidryck från min mams company och några frallor. Fyra för sexton kronor, värsta kapet, det kan man ju bara inte låta bli...
 Vi gick tillbaka till skolan och åt lunch och han var så snäll och gav mig tre vindruvor som efterrätt, mucho gracías! Sen hade jag idrott och eftersom det alltid är som att befinna sig i ett kylskåp när man är i vår idrottssal så hade jag med mig långbyxor och tjocktröja. Vad jag hade glömt var att vi skulle köra en fyslek, klockan, hela lektionen. Blev jag varm eller?! Tjocktröjan kunde jag ju ta av mig men jag kan ju inte gärna bara springa runt i trosor. Det hade nog sett liiite för konstigt ut. Varmt, svettigt och jobbigt blev det allt. Men jag var glad efteråt för jag kände verkligen hur det tog i mina stackars små lår.
På ljudtekniken fick vi fortsätta spela in vilket var jättekul! Fast inte riktigt lika roligt som förra gången då vi hade Robin som egoistisk, egocentrisk radiopratare.
"Idag tänkte jag att vi skulle prata om mitt hår. Imorse såg det ut som, ja som det brukar göra... Helt perfekt alltså!"
Då skrattade vi så vi nästan dog. Idag skulle vi spela in en låt så med Tobbe på gitarr och Elin på "trummor" och alla på sång spelade vi in It's my life med Bon Jovi. Det roliga var att vi bara hade en mic, så allas solon blev väldigt starka eftersom man håller micken så nära munnen medan refrängen försvann totalt. Men det skrattade vi också åt...
Jag och Annelie begav oss till kyrkan efter skolan för att repa. Allt gick jättebra och Annelie spelar piano som en gudinna så det känns som att det här kommer att bli riktigt bra! Efter repet gick jag hem (!) och åt middag med familjen innan det var dags att åka till dansen. Idag fick jag totalt hjärnsläpp och kom nästan inte ihåg något av det nya som Mikaela hade visat oss förra veckan. Det var lite jobbigt eftersom vi fick gå igenom en massa gammalt men som tur var så var jag inte den enda som inte kom ihåg. Men det var som alltid GRYMT kul och jag längtar redan till nästa gång. Fast det blir tyvärr inte förns om två veckor...

Imorgon har jag sovmorgon, yey! Herr Trummagister som även är min SCMU och Estetisk verksamhet- lärare är nämligen i Tyskland och spelar. Detta resulterar i att min första och sista lektion försvinner, skööönt!
Jag börjar bli lite rädd för mig själv. Jag som har älskat skolan sen min första dag på gymnasiet har nu börjat hoppas att lärare ska vara borta så jag slipper lektioner, musiklektioner dessutom, som typ är det roligaste i världen! Menmen, lite skoltrött kan väl alla få vara någon gång ibland. Fast det här får banne mig bli min enda gång!


2008-03-12 | 22:55:35 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback