Onsdag

Sitter här i min ensamhet i datasalen på skolan. Eller helt ensam är jag inte, men jag har ingen jag kan prata med. Har fått sluta två och en halv timme tidgare än vanligt på grund av terminsuppspelen och väntar nu på att min prins ska sluta. Bästa saken att spendera lite tid man vill ska gå fort, datan.

Terminsuppspel.... USCH! Min klass fick vara först ut, samling klockan nio i musikhuset, och jag var allra först ut. Och snälla, jag måste få gnälla lite. Jag har, som jag tror att jag har nämnt förut, inte haft sånglektion på ungefär 3-4 veckor och min låt jag skulle sjunga är en liten utmaning för mig. Annars skulle vi inte ha valt den jag och Yvonne. Dessutom kan den visa att jag nog har utvecklats litegrann sen ettan ändå. Menmen, jag fick sjunga igenom låten två gånger med Yvonne och sen stod jag och sjöng lite för mig själv bara för att få igång rösten lite. Jag hade ju, som Yvonne så fint uttryckte det, fortfarande frukosten i halsen. Alla lärare som jobbar på skolan, alltså Jenny, Jimmie, Micke och Jobe satt som "jury" och jag fick dessutom en mick uppkörd i nyllet för att dom skulle spela in. Det är ju såå kul att lyssna på i trean var deras argument. Fyfan säger jag. Själva sjungandet gick väl ganska bra förutom en konstig ton i slutet av låten där jag fick en kråka som ställde till det lite för min hals. Det jobbiga är att jag vet att jag hade kunnat gjort det mycket bättre än sådär, jag har gjort bättre än sådär med Yvonne tidigare. Men jag kan inte alltid få som jag vill. Dessutom så hör dom ju oss sjunga annars hela tiden så det är ju inte så att om jag gör dåligt på uppspelet så tycker dom att jag suger på att sjunga. Skönt är väl det! Jag fattar inte, vi är ju så laid back med lärarna annars men så fort det blir något sånt här så blir det jättepinsamt och nervöst. Det är ju fortfarande samma lärare som sitter där. Det jag är mest nöjd med i alla fall är att jag bara skrattade när jag gjorde fel, inte började sucka ocyh stöna och sjunga resten av låten dåligt som jag säkert skulle ha gjort för ett år sedan. Duktig Amanda! Men en grej som spär på min nervositet och därför mitt performance inför lärarna kan vara min lilla rädsla för Jobe. Jo, så är det! Jag skyller allt på honom....

Efter uppspelet så mötte jag prinsen vid bussen. Han hade ju nämligen den vanliga sovmorgonen till halv 12 som jag egentligen också ska få ha, eller i alla fall nästan. Det var han inte sen med att påpeka, både igårkväll och när jag mötte honom. Vi gick och åt lunch tillsammans innan vi gick till våra respektive lektioner. Jag var så smart att jag hade glömt att packa t-shirt till idrotten så jag fick springa tillbaka upp till skåpet och hämta min tjocktröja. Senare så upptäckte jag att min "middag", fil i en burk, hade läckt ut för att den legat typ upp och ner i väskan. Fan hur klantig får man bli?! Men ni kan vara lugna, haha. Jag hade nämligen burken i en påse så det var bara den som blev full med fil. Som tur är så har jag fortfarande kvar så att det räcker till sen. Jag har flingor i en separat påse också, jag tänker minsann på allt.

Nu ska jag följa med Joakim och hans regular dinnercrue och äta innan jag ska vidare till kulturskolan och sjunga. Jag, Tobbe och Yvonne har övat lite nu på eftermiddagen också så Dead ringer for love känns mycket bättre nu. Det kommer att gå fint!

WAIT! Jag glömde nästan dagens viktigaste händelse!! Robin is back from Teneriffa! Innan han åkte hade han råkat nämna att han skulle klippa sig och det är det enda jag tänkt på när han har varit borta. För er som inte vet vem han är, eller hur hans hår ser ut rättare sagt, kan jag tala om att så länge jag har känt Robin så har han aldrig haft kort hår. Det har alltid varit långt och nu sen en ganska lång tid tillbaka så har han haft dreads. Så ni kan tänka er chocken man skulle få om han bara kom till skolan och helt plötsligt skulle ha kort hår. Jag och jocke har tävlat om vem som får se honom i hans nya hår först. Han har till och med sagt att om robin inte kommer till skolan idag så skulle han åka hem till honom för att han är så himla nyfiken. Men jag fick se han först, HAHA! Grejen var att han inte alls hade klippt sig. Det skulle tydligen ha tagit för lång tid sa han....


2008-03-19 | 14:49:22 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback