Onsdag

Nu sitter jag i esteternas datasal och ska strax plugga matte. Jag har varit duktig och skrivit ut seriösa sommarjobbsansökningar som jag ska skicka ut till varje litet ställe jag kan komma på. Jag hoppas att något utav dom inte tycker att jag är ute för sent... Jag måste kolla med papis Lena också om eventuellt jobb som receptionist på hennes gym inne i stan. Det skulle ju faktiskt vara kul och då måste jag inte gå på en massa läskiga möten och vara så trevlig som möjligt och samtidigt vara apnervös med ett hjärta som dunkar ut genom revbenen och plaskvåta händer. Om hon nu tycker att jag är lagom kompetent, det kan man ju aldrig veta....

Jag har egentligen sovmorgon till 10 idag men eftersom vi inte har någon skrivare inkopplad hemma än så var jag duktig och gick upp som vanligt för att skriva mina ansökningar i skolan. Det var ganska lagom också, eftersom jag skulle ha sånglektion klockan 10. Men när jag sitter på bussen på väg till skolan så får jag ett sms från min sånglärare där det står att hon inte kan komma. VÄRDELÖST! Jag som var så taggad på att få sjunga, jag hade nämligen ingen sånglektion förra veckan heller för då var hon sjuk. Jag har inte fått ha någon lektion på tre veckor och terminsuppspelet är nästa torsdag. Jag börjar bli nevös redan nu...

Nu ska jag fortsätta vara duktig och plugga matte innan mitt lunchsällskap kommer vid tjugo i elva.
Toodeloo!

2008-03-12 | 10:00:49 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback